Avatar billede simonsays1 Nybegynder
24. marts 2005 - 13:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

System error i Win XP. Hvad er problemet?

Hej

Jeg får nogle gange en system fejl, som genstarter computeren.

Men jeg kan ikke finde ud af hvad fejlen skyldes. I logbogen står der bare "System error" i kategori "(102)" og hændelse 1003.

Hvis jeg åbner hændelsen i logbogen står der følgende:
"Fejlkode 1000008e, parameter 1 c0000005, parameter 2 f3229aaa, parameter 3 8180b72c, parameter 4 00000000."

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2005 - 14:10 #1
udover EventID 1003  står der så ikke også en "kilde" (source)
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=1003&eventno=1274&source=System&phase=1
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2005 - 14:11 #2
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2005 - 14:12 #3
Error code 1000008e = "KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M" - Most of newsgroup comments about this error point to faulty hardware or drivers. The hardware varies from modems, video cards, USB device to memory or sound cards. Sometimes it proves to be hardware that it is not compatible with Windows XP. Q310740 gives an example of this error occuring when and old Audigy sound card driver is installed.
Avatar billede simonsays1 Nybegynder
24. marts 2005 - 14:43 #4
Ved kilde står der bare: "System Error"

Kan det næsten være noget hardware der ikke er XP kompatibelt? Alle dele i computeren er nye, og jeg har kun følgende dele installeret.

Asus bundkort m. lyd og netværk
Asus grafikkort
Maxtor harddisk
Kingston ram
Lite on brænder
DVD drev

Hvilke muligheder har jeg for at lokalisere fejlen?
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2005 - 17:12 #5
hvis:  EventID1003  og  Source System error
tyder det på fejl ved hardware eller driver dertil.
Står der også noget med: "KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M"  ?
Hardware-fejlfinding er altid noget l...
Er der nogle spørgsmåls- eller udråbstegn i din enhedshåndtering?
Avatar billede simonsays1 Nybegynder
24. marts 2005 - 17:16 #6
kan ikke se noget med Kernel mode .....

Det eneste der er i enhedshåndteringen er en Raid controller jeg har deaktiveret og ikke installeret driver til, da jeg ikke kører Raid.
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2005 - 17:24 #7
før du starter på den hårde metode, kan du prøve følgende:
Start -> Kør -> skriv  sfc /scannow  (husk mellemrum efter sfc ) og du skal have din XP-cd klar, da den skal bruges.  Kommandoen checker og reparerer/erstatter ødelagte/manglende/korrupte systemfiler og du mistet intet ved det.
Avatar billede simonsays1 Nybegynder
24. marts 2005 - 17:26 #8
det har jeg prøvet
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2005 - 17:38 #9
så må du nok til at finde nye drivere (en af gangen)
Du kan med fordel benytte Everest Home Edition til det.
http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
Avatar billede simonsays1 Nybegynder
24. marts 2005 - 17:40 #10
er der størst sandsynlighed for at det bare er en driver det er galt med?
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2005 - 17:51 #11
ja
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2005 - 17:51 #12
eller en løs ledning
Avatar billede simonsays1 Nybegynder
24. marts 2005 - 18:40 #13
OK. Tak for hjælpen. Du lægger bare et svar
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2005 - 18:45 #14
svar
Avatar billede hcma Novice
24. marts 2005 - 18:45 #15
aadddwww  glemte at prikke af i svar