Avatar billede anakin_solo Nybegynder
24. marts 2005 - 12:37 Der er 8 kommentarer

GeForce 6600 GT og World of Warcraft

Har lige købt dette gfx-kort... Nu går min computer ned from time to time når jeg spiller WoW. Skærmen bliver sort, og hopper halvvejs ud i windows (nogen gange), samtidig med at den er totalt frosset. Har opdateret til de nyeste drivere fra nVidia. Før jeg gjorde det var der grafikfejl hele tiden. Nu kan det i det mindste spilles lidt ad gangen.
Har også prøvet at fjerne shaders. Det så ud til at virke, men nej. HJÆLP!
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 12:42 #1
Kan nemt være et varme eller strøm problem (altså at PSU er for lille effekt mæssigt)
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
24. marts 2005 - 13:15 #2
hmm ok... Har også lidt den tro.. Har et lydkort der kræver strøm, og 2 hds... Har bare en 400W psu. Troede det ville være nok. Men måske ikke???
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 13:29 #3
hvad har du af CPU ? beskriv gerne alt hvad du har af hardware internt (det gør det lidt nemmere at vurdere dit samlede strømforbrug)
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
24. marts 2005 - 17:41 #4
En Intel Pentium 4 2.1Ghz med 533Mhz frontside bus (Så gfx-kortet er i overkanten, men jeg lod mig rive med af stemningen :) ) , 1gb RAM, 2x80gb HDs, et creative lydkort der også kræver sin egen strøm, som sagt GeForce 6600GT gfx... Hvad er der mere?? Æh. Nå jo,  2 cd-drev, og sørme også et diskettedrev... Og så tror jeg ikke jeg har mere i den der bruger strøm... Men det er vidst også rigeligt.. Der er også ved at blive lidt crowdet nede i den, og jeg sidder til LAN, hvor temperaturen er som den skal være sådanne steder.. 30+ grader :)
Avatar billede e-blade Nybegynder
24. marts 2005 - 19:42 #5
Kan være både varme og strøm. Hvis det er et strømproblem begynder din computer at lukke applikationer ned som ikke anses for absolut nødvendige, set fra Windows' side. Du bør nok også prøve at åbne dit kabinet og forsøge at få noget køling på den, evt fra en bordventilator eller noget der kan blæse ind.
Jeg vil dog lige anbefale at du tjekker Windows eventlogger for det kan tit give en ide om hvad der gik galt umiddelbart før problemet indtraf.
Eventlogger finder du (Win2k system): Kontrol Panel -> Administrative Værktøjer -> EventViewer.
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
25. marts 2005 - 13:02 #6
Eventloggeren giver ikke rigtig svar på noget. Men jeg har i mellemtiden prøvet flere spil. Og ældre spil er der ingen problemer med. Men det er der bl.a. med UT2004 og andre nyere spil. Har prøvet at under-clocke gpu'en (ved at tilføje dender "CoolBits"-linie i registreringsdatabasen, så man selv kan styre clockfrekvensen), men der er stadig problemer. Havde ellers en teori om at hvis jeg gjorde det, burde den både bruge mindre strøm og udvikle mindre varme. Men det kan godt være det ikke er helt korrekt. I hvert fald det med strømforbruget. Varmen burde vel reduceres. Det sjove er bare at jeg sidder ved siden af en ven, der har en meget større box, med en AMD processor (som plejer at tage mere strøm, eller hvad??) og en masse andet geil (af den strømkrævende slags), og samme gfx-kort, men der er ingen problemer hos ham, selvom han også har en 400W psu. *suk* Brugte ikke en masse penge for at kunne få 500fps i quake 3 ... :)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
29. marts 2005 - 10:12 #7
Kan måske være køling af grafikkort - det er det der ikke fungerer godt nok.
Du kan evt prøve at slette kortet i enhedshåndtering og lade windows finde det igen, lægge den nye driver på igen og se om det giver noget. ellers afmonter kortet og sæt det i igen.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
29. marts 2005 - 10:13 #8
kom til at tænke på, har kortet ekstra strømforsyning og hvis, er den tilsluttet bundkortet?