Avatar billede ernst84 Nybegynder
24. marts 2005 - 11:36 Der er 13 kommentarer

2 trådløse routere, uden kabel imellem

Hej min nabo og jeg vi deler internet forbindelse, og jeg har en trådløs router i linksys, og nu har han også købt en trådløse router, men vi vil jo gerne have at hans kan komme trådløst på internettet vi min, men hvordan skal dette gøres
Avatar billede ob Nybegynder
24. marts 2005 - 11:44 #1
Hvis nabos router skal snakke med din, skal den nok sættes op til at være kleient(bridge). Men hvis hans pc'ere kan fange din router, behøver han ikke sin router
Avatar billede bjuhl Nybegynder
24. marts 2005 - 11:47 #2
Det kan du ikke hvis ikke en af routerne understøtter Bridge, hvilket jeg tvivler meget.

Husk at en Router er en gateway, og man har kun 1 gateway pr. internet forbindelse.
Dvs 2 Routere er en for mange.

Det du skal bruger er en Router i det hus hvor forbindelse kommer ind. (hos dig)
Naboen kan så forbinde direkte til din Router via et trødløst netkort.
Hvis han vil lave et kablet net i hans hus, skal han købe et AP der understøtter Bridge. Denne kan så føres over i en switch og sætter på den måde de 2 net sammen til et.
Avatar billede ernst84 Nybegynder
24. marts 2005 - 11:51 #3
Ja men grunden til at han købte en router var at han ikke syntes at der var godt nok signal i hans stue, og og når han så engang selv ville have en internet forbindelse, så kunne han jo stadig bruge sin router, for så han som sådan ikke noget at bruge et AP til.
Avatar billede ernst84 Nybegynder
24. marts 2005 - 11:57 #4
Men er det ikke muligt kun at bruge AP'et i Routeren???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. marts 2005 - 13:25 #5
Hvilke routere er der tale om? Nogle modeller har en alternativ software (Linksys WRT54G) der gør at de kan køre i bridge mode.
Avatar billede ernst84 Nybegynder
24. marts 2005 - 13:55 #6
de 2 der er tale om er en D-link DI-624+, og den anden er en linksys WRV54G
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. marts 2005 - 14:15 #7
har ikke lige tid til at undersøge nu, men funktionen hedder wds. og der findes "hackede" firmwares til begge routere.
Avatar billede ernst84 Nybegynder
24. marts 2005 - 14:21 #8
Hvor kan jeg finde sådanne nogle??? altså "hackede" versioner af firmware??
Avatar billede bjuhl Nybegynder
24. marts 2005 - 17:18 #9
Jeg ville købe et billig AP der kan køre Bridge, og tilslutte den til WAN på hans Router. De par hundrede kroner er da hurtig tjent ind hvis i dele en adsl eller lign.

Så undgår du også at i får smadret 2 Routere ved at loade "galt" firmware i dem.
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2005 - 18:26 #10
hvis det er en linksys router han har så kan han betale for at få 3 parts firmware til sin router så den kan bridge kig på www.sveasoft.com
Avatar billede ernst84 Nybegynder
25. marts 2005 - 00:47 #11
ja og bare for at være besværlig så skulle det helst være til d-linken
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2005 - 09:04 #12
Der kender jeg ikke noget andet firmwere du kan benytte... så er han tvunget til at købe noget andet eller trækek kabel.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. marts 2005 - 18:14 #13
D-link DI-624+ kan ikke sættes op i Bridge mode. Der skal du enten købe en specifik router til opgaven (en bridge eller en linksys) eller trække et kabel.