Avatar billede mpskive Nybegynder
24. marts 2005 - 10:38 Der er 4 kommentarer

Billig switch nok til at fordele?

Jeg har en 512kb forbindelse og skal tilkoble 2 pc'er. Kan jeg koble disse 2 pc'er på nettet via markedets billigste switch eller skal jeg købe en router? Hastigheden bliver vel under alle omstændigheder lavere når man deler forbindelsen, og 256kb er egentligt tilstrækkeligt for mig. Hvordan løser jeg bedst problemet?
Avatar billede leif Seniormester
24. marts 2005 - 10:41 #1
Det er anpå om du har 2 eller flere dynamiske IP adresser fra din udbyder eller om du har 1 fast.

Har du 1 fast skal du enten få flere IP adresser fra din internet udbyder eller købe en router.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
24. marts 2005 - 11:48 #2
Køb en Router.

Den anden løsning er ikke sikker nok, og kræver en ekstra protokol på netkortene hvis de skal snakke sammen intern.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. marts 2005 - 12:14 #3
For en go' ordens skyld:
"...under alle omstændigheder lavere når man deler forbindelsen..." - I deler dynamisk. Forstået på den måde at hvis A starter en (stor) download som måske vil ta' >30 min. så vil A bruge "mest" og B vil sandelig kunne mærke det.
Men ved alm. "surfing" ruller det fint - deler dynamisk efter aktuelle behov...

Her i hytten har vi en 512 forbindelse - og i visse tilfælde er 6 aktive brugerer på samtidig (msm, webcam, surfing, mail, ....) og det ruller rimeligt fint...
Avatar billede zinuss Nybegynder
30. marts 2005 - 10:25 #4
Så billige som routere er, kan det bedst betale sig at købe en router. De fleste har en Wizard, som guider dig igennem installationen.