Avatar billede patoo23 Nybegynder
23. marts 2005 - 21:59 Der er 8 kommentarer

Kan ikke huske mit administratorkodeord

Jeg har XP på min pc og installerede i går et program kaldet Etrust pestpetrol, som skulle være et antispyware prgram.

Nu kan jeg ikke logge på min pc mere...den viser skrivebordet lige efter xp-billedet i et sekund, dog uden ikoner eller proceslinie, hvorefter den ryger tilbage til xp-billedet, hvor jeg kan logge på, men den logger mig automatisk af igen..

Jeg ville gå ind via fejlsikret tilstand for at gå tilbage til systemgendannelse, men når jeg her vælger at logge på som administrator, så ønsker den et kodeord. Jeg kan simplethen ikke huske hva kodeordet er..Har prøvet med alle tænkelige kodeord..Er der nogen der, kan hjælpe?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 22:08 #1
Kan det simpelthen være tomt ?
Prøv blot at trykke enter.

Eller også skriv dit normale brugernavn ind og tryk enter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2005 - 22:25 #2
på logonskærm tryk ctrl+alt+del 2 gange - log in med administrator - kodeords-felt tomt - start - indstillinger - kontrolpanel - brugerkonti - din bruger - fjerne adgangskoden.

Virker kun hvis du ikke har fjernet den indbyggede administrator konto.
Avatar billede plx Nybegynder
23. marts 2005 - 22:28 #3
Det lyder som dårlig oprydning efter spyware.

Prøv at google 'userinit', og se om du ikke får noget brugbart
Avatar billede plx Nybegynder
23. marts 2005 - 22:41 #4
Og så hjælper det forresten heller ikke noget at forsøge i fejlsikret tilstand, der vil du have præcis det samme problem.
Avatar billede edvardj Novice
24. marts 2005 - 12:05 #5
har oplevet det samme jeg er sikker på duhar fået nogle grimme virusser
http://www.eksperten.dk/spm/602804
Avatar billede edvardj Novice
24. marts 2005 - 12:06 #6
du må gå den tunge vej og formatere :-(
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2005 - 12:27 #7
Avatar billede plx Nybegynder
24. marts 2005 - 12:29 #8