23. marts 2005 - 17:49 Der er 3 kommentarer

Hvordan får jeg mitkort i luften igen?

Hej,
Jeg har et rigtig drilsk problem Jeg har efter et systemnedbrud for en måneds tid siden reinstalleret Windows XP SP2 DK (registreret version!!!). Og herunder mit lydkort, et M-Audio Audiophile 2496. Dette virkede fint de første uger, men så en dag var maskinen (stationær AMD Athlon(tm) XP 2500+ med 1 GB RAM og 3 HD (40, 120 og 160 GB) tavs som graven. Jeg undersøgte det ene og det andet og fik denne meddelelse:
"Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)
Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed."

Jeg forsøgte selvfølgelig at genindlæse driver, da jeg tænkte der kunne være opstået en fejl på den. - Intet resusltat. - Så skiftede jeg lydkort og dermed drivere: samme resultat Så et 3. lydkort: samme resultat. - Og jeg HAR afinstalleret de første lydkort. - De to første lydkort har jeg haft til at fungere på mine maskiner, det sidste var nyindkøbt til lejliheden.

Jeg har haft flere af mine venner, heribland en autoriseret og hertil uddannet systemansvarlig, til at hjælpe mig, men uden resultat. Kan nogen her hjælpe mig? Eller skal jeg virkelig til at reinstallere min XP for anden gang inden for godt en måned?

På forhånd tak for hjælpen
Cecilie
Avatar billede milter Ekspert
23. marts 2005 - 17:55 #1
Prøv at kigge her:

Start > Kør > I vinduet "Åbn" skriver du:  services.msc  > OK > Rul ned til du finder "Windows Audio" og dobbeltklik den > "Starttype" skal stå til "Automatisk" > Anvend > OK.
23. marts 2005 - 18:12 #2
Hej Milter,
Jeg takker for dit forsøg på hjælp, men alle settings var i forvejen præcis, som du siger de skal være. Så det ændrede intet. Beklager.
Cecilie
Avatar billede milter Ekspert
23. marts 2005 - 18:37 #3
Kig her:

Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "Enheder til lyd, video og spil" > Dobbeltklik dit lydkort > Driver > Står der noget her?

Der er sikkert et gult udråbstegn ud for "Enheder til lyd, video og spil".