Avatar billede -and1- Nybegynder
23. marts 2005 - 15:49 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hente oplysninger fra tabel til formular

Hejsa,
Det skal med det samme siges jeg må betegnes som nybegynder til Access, og laver den i forbindelse med eksamens projekt i skolen.

Med som spørgsmålets overskrift lyder, har jeg lidt problemer med nogle småting i min db.
Jeg har en formular, som når man åbner den vises de ordre der er i min "butik" og man skal kunne oprette nye ordrer samme sted.
Jeg har således en underformular, der vises produktnavn, pris osv. I selve formularen har jeg en masse felter, der skal passe sammen med kundens-id, så når jeg skifter kan man se hvad hver enkelt kunde har bestilt (underformular), og datoerne (i formularen).
Mit problem er så at alle de steder jeg har kombinationsbokse, står der intet i felterne når jeg skifter mellem de enkelte ordrer?
Selve navnene på kunderne skifter fint, og kører ud fra en forespørgsel.
Så hvordan får jeg tekstfelter og kombobokse til at følges med ordrenr og kundenavn??
Håber i forstår mit sppørgsmål.

Mvh Andreas
Avatar billede mugs Novice
23. marts 2005 - 15:57 #1
Prøv indledningsvis at sætte underformularens egenskab overordnet / underordnet felter til det unikke kundeid.
Avatar billede -and1- Nybegynder
23. marts 2005 - 16:29 #2
Hmm, kan ikke helt se hvor jeg gør det henad?
lige nu sker der desuden det, at når jeg vælget er produkt i underformularen, slår det ikke selv prisen, rabat osv op :|
Avatar billede -and1- Nybegynder
27. marts 2005 - 10:48 #3
nå ikke rigtigt noget respons, lukker. Du får lidt for i det mindste at have gidet at kigge på det.
Avatar billede mugs Novice
27. marts 2005 - 10:51 #4
Tak for point. Du gør det i underformularens egenskaber i fanen data.