Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 14:12 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Er det bare

Mig... eller der der ingen som gider svare på trods af der er udsted en del point? jeg vil gerne udestede flere, op til 2500 for et svar der gør jeg kan redde min data. Men det kan man åbenbart ikke mer???
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 14:13 #1
Hvad er spørgsmålet?
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 14:16 #2
Hvorfor der ikke er nogen der virker gider at svare... :) Har haft 230 point ude og svømme i lidt over en uge, og har nu genoprettet det samme spørgsmål, dog med flere data.
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 14:17 #3
Nåhhh.. fordi De ikke kender til problemet eller synes det er for besværligt at besvare:)
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 14:18 #4
hmm...... og det er herinde "nørderne" holder til.. og jeg sidder med et simpelt(garanteret) driver eller windows problem...
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 14:20 #5
måske:) men normalt bliver der da også svaret på sådan et spørgsmål, men ikke alle ser det nødvendigvis.

Hvis problemet skulle ligge der kan du starte med at se på producentens hjemmeside .. i deres faq om det står nævnt der.. altid et god udgangspunkt:)
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 14:21 #6
ja.. men har sq luret derinde... ingen hjælp at finde...
Tror det er driver problem...
Det drejer sig om en Firewire disk der har virket... men nu ikke (altid) gider mounte...
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 14:23 #7
Men har skrevet til Lacie´s tekniske support, men der kan jeg garanteret vente i et par uger før der sker noget. Og de kommer sikkert med... "tilslut disken til en anden Firewire og se om det virker eller køb et rent firewire kort, eller formater din pc"
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 14:24 #8
Du kan prøve at se om det skulle være en windows fejl ved at gøre følgende.

tryk start->kør og skriv "sfc /scannow"

med din xp cd i drevet.

Det udelukker ikke det er windows.. men kan rette op på mindre fejl i windows filerne
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 14:29 #9
Prøver... Har kun XP på cd, og installeret SP1 fra windows update... selvfølgelig er programmet så intelligent og beder om SP1 cdén... :| -/går i koma over windows snart...
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 14:32 #10
Yep kender jeg.. og har fået smidt tricket til at omgå dette herinde
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sfc

du skal bare trykke okay okay okay hele tiden hehe
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 14:45 #11
hehe.... Men jeg har nu kun mulighed for at trykke "forsøg igen" "flere oplysninger" "annuller" hmm..... Og trykker jeg forsøg igen, så spørger den efter XP´cdén efterfulgt af XP SP! cdén som jeg ik har..... såeh...
Men tyder på der er mange fejl, jeg prøver nu at hente+installere SP1 til XP..
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 14:47 #12
Det også fint nok.. det erstatter evt. fejl i dine windows filer:)
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 14:52 #13
Prøver det ihvertfald. Hvis det gør... Så bør de udstedte point være dine..!
Men hvor jeg dog glæder mig til at jeg får min mac og solgt min pc... kun 10 dage med den her pc...*G*
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 14:54 #14
LOL :o) måske men så kommer der vel helt nye problemer:)
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 14:57 #15
*LOL* Nej.... der er ikke kommet nogen nye problemer... men mit Lacie drev kom heller ikke online.. :|
Så er der vel kun Creative´s drivere tilbage og evt e formatering... For drevet har nu kørt mange gange/flere timer...
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 15:01 #16
Det er ikke nødvendigt formatere.. en repair bør være nok:)
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 15:06 #17
Hmm... jeg har så ikke nogen driver cd til kortet... Jeg købte det fra en kami der havde det i sin DELL pc...
Jeg har prøvet at installere driverne der er til at finde fra Creative af, men uden resultat...
Den pakke fra creative fyldte ca 16 mb...
Men direkte Driver pakke er ikke at finde på creative´s hp....??
der er kun opdateringer og autoupdaten siger der ikke er nye opdateringer til rådighed...
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 15:09 #18
Hvad hedder modellen præcist?
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 15:18 #19
der står.... Soundblaster Audigy 2, Model: SB0350 på kortet.... har lige kikket
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. marts 2005 - 15:18 #20
Peter1980: Du har nu oprettet 3 spørgsmål om det samme, med en samlet pointsum på 260:
http://www.eksperten.dk/spm/601679
http://www.eksperten.dk/spm/602829
http://www.eksperten.dk/spm/602926

Derved overskrider du flere regler for benyttelse af Ekspertens forum:
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
§2,1,11
§2,1,15
http://expfaq.1go.dk/?id=34#hvorfor_max_200_point

Det plejer jeg egentlig at være lidt kold over for. Men samtidig synes jeg du udstråler en utrolig forkælet holdning i din fornærmelse over at der ikke er nogen der har hjulpet dig. Havde du endda så selv biddraget med noget hjælp på dette site, så ville jeg kunne forstå det, men de eneste tråde du nogensinde har skrevet i har været dine egne.

Jeg synes ærlig talt at du er heldig med at Kalp er så gavmild med sin hjælp! Så for at besvare dit spørgsmål: Ja, det er bare dig....
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 15:26 #22
Kommentar til ejvindh
Nu du er sååå smart... så havde du vel også set at det spørgsmål som du selv linkér til er LUKKET?????
http://www.eksperten.dk/spm/601679
Så det giver kun 2 åbne spørgsmål. - Og ja.. jeg er en arrogant skid, i dine øjne åbenbart.
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 15:26 #23
til kalp
prøver lige at installere den der.... 2 sek skal genstarte....
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. marts 2005 - 15:30 #24
Det er nu faktisk ikke lukket. Du har lagt et svar, men ikke accepteret det. Men OK, det viser da at du har haft VILJEN til at følge reglerne...
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 15:35 #25
jaeh... :) Hermed lukket...
Det funkede heller ik med nye drivere.. :S Så må vist bare prøve en formatering...
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 15:38 #26
repair?
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 15:59 #27
Hmm... den du linkede til er til AMD´s 64bit processorer... men jeg fandt noget andet derinde, driver til WinXP (32bit) men det ændrede intet... kunne ej vælge repair
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 16:02 #28
mener repair istedet for formattering... det kan alle

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede peter1980 Nybegynder
23. marts 2005 - 19:02 #29
Hmm... syntes sq det er lidt underligt det der repair.. jeg kommer ud i en konsol... (er ik så kendt der, læste dog heller ikke hele den pløre der var på den side...) Prøver igen imorgen....
Avatar billede peter1980 Nybegynder
24. marts 2005 - 14:21 #30
Ok...kalp
Jeg har nu prøvet denne repair... Det kom der ikke noget ud af, jeg prøvede også efter repairén at flytte kortet til andre pci slot´s og "tømme" alle pci slots og kun have det kort i (i en evt "usynlig" IRQ konflikt)
Så intet resultat... tror vist kun der er en format tilbage... :(
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 14:23 #31
så må man i hvertfald håbe at det løse problemet og at format ikke var spild:)
Avatar billede peter1980 Nybegynder
24. marts 2005 - 14:25 #32
Ja... *G* det må jeg nok mene. Bare ret underligt at det har fungeret og så *G* bare forsvinder.. :-o Men det er typisk windows... det samme gælder den fjernbetjening der fulgte med til mit tv kort, den lagde oz ud med at funke, men efter 14 dages brug funkede den ik mer... dog funkede den fint igen efter en format..
Avatar billede peter1980 Nybegynder
24. marts 2005 - 15:35 #33
kalp:
Sjovt.... jeg har haft genstartet min maskine 4 gange efter repair, lagt nye drivere ind, flyttet rundt på PCI bussen.
PT sidder lydkortet i samme slot som hele tiden og alle andre kort som de gjorde før, maskinen har stået tændt siden sidste besked herinde...
Tændt for disken nu. og den kom sq ONLINE!!!
sååå.. hapser min data ud... *G*(nu virker lortet jo)
SÅå.. svar her og i det andet sp jeg har... så er pointene dine..
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 15:38 #34
*G* så slap du sgu for en formattering:))

men jeg må ikke ligge svar begge steder:| Max point man må modtage for et spørgsmål er 200point

de "nye" regler på eksperten:)
Avatar billede peter1980 Nybegynder
24. marts 2005 - 15:40 #35
Ja.. ret lækkert!!!
oki.. så besvar på http://www.eksperten.dk/spm/602829 :) så lukker jeg den her...