Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
23. marts 2005 - 11:00 Der er 7 kommentarer

Ingen internet. Hvor er fejlen?

Jeg har ADSL, og bruger det flittigt. I forgårs virkede det fint, på begge computere i huset. Men i går da jeg tændte min egen igen var der bare ikke forbindelse til internettet.

De to computere er forbundet til ADSL-boksen gennem en router. Den ene kører trådløst og min er forbundet med et kabel. Jeg startede med at prøve at føre kablet fra min computer direkte til ADSL-boksen. Men det hjalp ikke.
Jeg bruger Mandrake Linux som mit standard styresystem, men jeg har dual-boot, så jeg har også prøvet at bruge WinXP for at se om det hjalp. Det gjorde det ikke.

Jeg har ingen anelse om hvor fejlen kan sidde. Spørg endelig hvis jeg mangler at beskrive noget af problemet.

På forhånd tak!
Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
23. marts 2005 - 11:04 #1
Hov. Fik jeg skrevet at den anden computer's internet forbindelse har virket hele tiden. Selvfølgelig bortset fra da jeg trak et kabel uden om routeren.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
23. marts 2005 - 13:13 #2
har du haft ændret i din opsætning? den skal sandsynligvis ikke være ens for direkte tilslutning til adsl og til router.
Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
23. marts 2005 - 13:49 #3
JEg har ikke ændret min opsætning fra i forgårs til går-morges. Så forstår ikke at det pludselig ikke virker. Jeg har ofte haft direkte forbindelse til ADSL-boksen (uden om routeren) uden at skulle ændre i min opsætning..
Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
23. marts 2005 - 15:04 #4
Kan det være mit netkort der er brændt af (eller noget i den retning) så jeg ikke kan komme i kontakt med noget. JEg har prøvet at indtaste routerens adresse i min browser og på PC2 (den med adgang til internettet) kan jeg sagtens komme ind og kigge på indstillinger, men på PC1 kan jeg ikke komme i kontakt med den. Den skriver noget i retningen af "HAndlingen blev annuleret". Og jeg annullerede ikke noget..
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2005 - 20:35 #5
Det kunne tyde på et defekt netkort eller kabel.
Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
24. marts 2005 - 17:57 #6
Det kan ikke være kabelet, fordi jeg har både prøvet at have et kabel fra ADSL-boksen og til min computer. Og et andet kabel fra routeren til min computer. Intet af det virkede..

Har på fornemmelsen mit netkort er onboarded. Hvis det er, hva gør jeg så?
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2005 - 18:24 #7
Så går man ned og køber et alm. netkort til ca. 100,- kr og smider i også bruger det i stedet for det onboard.