Avatar billede ove.c Nybegynder
28. marts 2001 - 11:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Videoredigeringskort til PC

Er der nogle der har kommentarer eller erfaringer med PC redigerings kort til videoredigering - Dem der er i størst udvalg er så vidt jeg kan se Pinnacle - før jeg køber et af disse ville jeg være glad for kommentarer fra brugere af disse kort - både de gode og de dårlige. Når jeg kigger i eks. engelske videoblade er der nogle der har voldsomme problemer - men selvfølgelig kan der jo komme problemer med at have en PC og disse problemer skyldes jo ikke altid PC eren
En ting der jo er interessant at vide er lidt om brugervenligheden - og stabiliteten -og ikke mindst hvor stor ens PC skal være for at køre optimalt - er disse specifikationer der er nævnt i broshurene tilstrækkelige- dels om man er nød til at investere i et DV 500 der jo har både digital og analog ind og udgang for at softvaren er tilstrækkelig.
Er der nogen supportmulighed i Danmark ville være rart at vide
På forhånd tak.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
28. marts 2001 - 11:54 #1
Jeg har hørt at ATI All-In-Wonder skulle være et godt og billigt kort til videoredigering. Jeg har selv brugt det engang til det formål, men det er længe siden, og det var ikke på min egen computer. Men jeg kan da huske at det virkede...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 11:59 #2
Jeg har eget et Pinnacle Dv 500. Det var ingen ubetinget succes

Specielt dv-out virkede rigtigt ringe. Hvis man prøvede at koiere video tilbage på dv-bånd kom der sorte streger på filmen og det er skidt når man har givet en formue for at få dv-out med i købet. Var rundt i alle mulige newsgroups for at finde hjælp, men inge at hente. Tilsyneladende er der også flere fejl på DV500. Hvis du kigger lidt rundt her i kategorien kan du finde flere problemer med ikke bare DV 500, men også med kort generelt.

Køb et DV 10+ i stedet. Det koster 1600,- frem for DV 500´s 8000. Kvaliteten er 90% og prisen 15%

Jeg vil dog stadig anbefale Pinnacle som kort.

/Nikolaj
Avatar billede look Nybegynder
28. marts 2001 - 13:11 #3
Jeg har (haft) Studio MP10, der kørte fint på en Compaq 32mb ram, 266mhz, 4gb hd, 2mb grafikkort, men ved skift til en IBM Aptiva (933 mhz, 128mb ram, 40 gb hd og 32mb grafikkort) virker skidtet ikke.

Nu jeg så var igang med tegnebogen og havde hørt/læst godt om Studio DC 10+ investerede jeg i det. Men ak - jeg havde ikke studeret Pinnacle\'s faq tilstrækkeligt grundigt. De fraråder direkte Aptiva\'er og Compaq\'er til dette kort. IRQ-konflikter og det er da også de problemer jeg løber ind og de er ikke løst selv efter ny hardwareprofil, en massen pillen ved IRQ\'erne osv. Hvis du køber kortet er mit råd: få forhandleren til at installere skidtet og teste det. Selv er jeg på vej til en prof med mit.

Et alternativ kunne være et grafikkort med video in/out, fx fra Asus
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 13:13 #4
Asus kort er også gode, men de har mindst ligeså mange problemer, så de er nok et valg mellem pest eller kolera. Anyway, bør du nok lige læse krav specs igennem på de kort du overvejer.
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
28. marts 2001 - 14:58 #5
Jeg har haft et Dc 10+  kort nu siden september, og jeg har være fuld tilfreds med det. Kvaliteten er i top, men jeg kan ikke bruge softwaren der med følger til at lave om til divx, derfor bruger jeg t andet program til at encode med, som også virker fint, bortset fra at billedet og lyden ikke alttid hænger sammen. Det er lidt trist, men det går. Hvis jeg så vil redigere i mine hjemmeideoer, som f.eks at lægge lidt musik ind på, så er jeg nød til først at capture hjemmevideon. redigere lidt i den med lidt musik og fades out og sådan noget. Derefter eksportere den ud til videomaskinen igen, og derefter capture den redigere film som jeg så kan lave om til f.eks. divx. Ellers er kortet dejligt. Det ser måske ikke ud af meget, når du får det, men det kan alligevel en del. Der en en video in og out composite, samt et s-video in og out stik på. Så hvis du vil se tv på, så er det ikke det, det er beregnet til. Dog kan du bare føre lidt ledninger fra fjernsynet til putteren, så det kan godt lade sig gøre, med ligeså godt kvalitet. Jeg vil i hvert falt købe et videoredigerinskort i stedet, for et kort hvor 3d og video er samlet i et.
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
28. marts 2001 - 14:59 #6
Hvis du har lidt problemer med at forstå det, så skriv endelig. Det kn måske godt være lidt svært at forstå.

Mhv. Jakob Larsen
Avatar billede cstern Nybegynder
28. marts 2001 - 16:41 #7
Prøv at se på et miro Studio DVplus. Det har digital in-/out og analog output, så du kan afpille direkte til f.eks. tape. Det er billigt og rimeligt godt. Fremfor alt meget let at betjene, lige som ovennævnte DC10+
Ups- jeg havde skrevet uden at se at nikolaidu allerede havde foreslået det. Men jeg er altså enig... :-)
Avatar billede ner Nybegynder
29. marts 2001 - 11:29 #8
Jeg har selv lige købt EZDV fra Canopus, og syntes at det virker rigtig godt.

Se deres hjemmeside:  www.canopus.dk.
Avatar billede ove.c Nybegynder
07. april 2001 - 21:52 #9
Hej
Tak til jer allesammen - jeg fik bekræftet min ide om at der kan være problemer med at anvende pc redigeringskort - det jeg valgte er en Casablenca Avio - den er måske lidt dyrere lige bu men den kører sådan set problemløst - jeg er klar over at der er visse begrænsninger i forhold til visse kort - men man undgår en del trækken sig i håret når skidtet ikke virker
mvh
Avatar billede msmows Nybegynder
07. april 2001 - 21:54 #10
Har meget gode erfaringer med ATI især allinwonder 128 pro  og  radeon