Avatar billede martinhagelund Nybegynder
22. marts 2005 - 20:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har jeg fået Chod.A Virus ?

Jeg har ved et uheld åbnet en vedhæftet fil i Messenger, og derefter har jeg mistet muligheden for at bruge min Norton AV. Desuden fik alle mine kontaktpersoner virus fra mig.

Er der nogen som har kendskab til det her djævelskab ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 20:43 #1
Der er flere versioner af den virus.

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
22. marts 2005 - 20:46 #2
Den ser sådan her ud, og nej der er ikke mere.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:46:21, on 22-03-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\MsgSys.EXE
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\Documents and Settings\Martin Hagelund\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\NAL0LJ7V\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Ahead Software AG - C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 20:56 #3
Meget underligt. Alle messenger virus plejer at kunne ses i en HiJackThis log, men denne er fuldstændigt ren.

Hvis du staig mener at du har virus'en så prøv en online scanning på
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Og en tur med denne standalone scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Fortæl om de kunne finde noget på maskinen.
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
22. marts 2005 - 21:20 #4
Hmm, der er intet på nogen af dem, betyder det at min maskine er clean, og at problemet med min Antivirus skyldes noget andet ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 21:40 #5
Der er nogle vira der direkte går efter at ødelægge antivirusprogrammer. Det er muligt at du har haft det inde og det har nået at gøre skade på antvirus programmet.
Prøv at geninstallere Norton og se om det fixer problemet.

Hvis ingen af de 2 scannere kunne finde en virus, er jeg ret overbevist om at din maskine er ren, også i lyset af at din HJT log er fuldstændigt ren.
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
22. marts 2005 - 22:37 #6
OK, du skal have noget for ulejligheden så send lige et svar, så får du fluks de 30 point, og så tak fordi du ville tage dig tid til at hjælpe. Jeg geninstallerer Norton og krydser fingrene.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 22:59 #7
Jamen velbekomme da og her er svaret.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 15:31 #8
Takker for point :)