Avatar billede mega Nybegynder
26. oktober 1999 - 08:16 Der er 11 kommentarer

OpenGL med Viper 330

Jeg har et Diamond Viper 330 som jeg endlig syntes ret godt om. Der er bare lige et problem... jeg kan ikke få openGL til at virke, hverken i Win98 eller WinNT. Eller det vil sige det kan jeg i et spil, Quake 3... der kører det kortet med 40-50 FPS i 800x600 OpenGL.

Jeg har lagt de nyeste drivere ind, og jeg har haft mit gamle 3dfx kort ude, og formateret ovs...

Jeg kan ikke forstå det ikke virker for på Diamond HP så der sort på hvidt at OpenGL skal virke både i Win9x og WinNT bare man har de nyeste drivere inde.

Hvad skal jeg gøre/prøve?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. oktober 1999 - 14:47 #1
Hvilket chipsæt sidder der på et Diamond Viper 330???
Avatar billede mega Nybegynder
26. oktober 1999 - 18:58 #2
Riva 128, det der kom lige før TNT
Avatar billede desperado Nybegynder
26. oktober 1999 - 22:39 #3
du skal copy filen openGL32.dll
fra windows\system
til det biblotek du har spillet inde i !!
og over skrive filen i spillet med den du har i dit system biblotek og det gælder alle spil !
jeg har selv haft en V330 og kender til problemet !
( DET KORT STYRE FOR VILDT )
Hvis du får flere problemer med kortet spør du bare !

OG det er en RIVA 128 Chip på kortet

Avatar billede mega Nybegynder
27. oktober 1999 - 09:13 #4
I spil som Quake 2 er det så fx: c:\games\quake2
eller
c:\games\quake2\baseq2
???
Avatar billede mega Nybegynder
27. oktober 1999 - 09:16 #5
Nåja... emmm gelder det der også når man spiller i Windows NT 4.0?

så er det vel bare fx: c:\winnt\system32???

eller hva?
Avatar billede desperado Nybegynder
27. oktober 1999 - 23:49 #6
Du skal overskrive filen eller filerne
med den i dit system biblotek !
Husk at tage backup ; )

Jeg ved ikke om det spiller under NT
men hvis spillet understytter  openGL og NT 4,0 også har Direct X muliheder for det.... så skulle det godt kunne lade sig gøre !

jeg ved ikke om det er i c:\winnt\system32 den er...
Søg efter den.... den er stører en den der er i spillet der ikke virker med kortet !!!

Alt dette her kræver at du ikke har NOGET 3dfx kort i maskinen og at driverne ikke er i maskinen mere !!
( det er meget vigtig )
Avatar billede mega Nybegynder
28. oktober 1999 - 08:00 #7
hmmmm jeg har et 3dfx kort i min spand og jeg kan kun få opengl til at virke i quake3 hvis voodoo driveren er installert men jeg prøver lige at installere forefra ovs...
Avatar billede desperado Nybegynder
28. oktober 1999 - 17:33 #8
det der er problemet er at 3dfx driveren over skriver den openGL32.dll file som nvidia har lagt ind i dit system bibloteket
og der med køre dit v330 på 3dfx driver og det virker ikke en meter !!!
du kan lave en file af hver som du copy hver gang du skal bruge det !
( HUSK AT RIGTIG MÆND TAGER IKKE BACKUP MEN DE GRÆDER MEGET )
Avatar billede mega Nybegynder
30. oktober 1999 - 00:18 #9
Jeg må desværre sige at din svar ikke virkede... jeg har prøvet på en ny installertet windows, først med den rigtige viper 330 dirver og bagefter med en standart opengl driver fra nrivia homepage
Avatar billede gnarf Nybegynder
04. november 1999 - 10:09 #10
Hvad med at prøve at lade Glsetup installere de rigtige opengl drivere. Det har jeg faktisk haft held med i maskiner med flere grafikkort.

http://www.glsetup.com

Avatar billede drake Nybegynder
17. december 1999 - 14:22 #11
Download Opengl ver. "seneste" (>2.0)
Og følg anvisningerne i txt filen.
Diamond har også et dokument der omtaler problemet da win98/95 ikke understøtter openGL.