Avatar billede samuelsen Nybegynder
22. marts 2005 - 15:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

forbindelse til MS-SQL server med webservice?

Hej Eksperter!

Jeg er rimelig ny C# udvikler og har derfor et formodenligt simpelt spørgsmål....
Når jeg laver en almindelig Windows App og forbinder til en MS-SQL DB er der intet problem. Når jeg benytter samme connection kode, men blot i en WebService, går servicen ned når der skal forbindes med DB'en. Hvad gør jeg galt? Er der en eller anden form for rettighed som skal sættes på,så webbrugeren har adgang til DB'en eller hva kan det være??

På forhånd tak for hjælpen.

Per
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2005 - 15:08 #1
Gæt:
  - din app kører med administartor adgang og har adgang til databasen
  - ASP.NET brugernavnet (som webservicen kører under) har ikke adgang til databasen
Avatar billede guidmaster Nybegynder
22. marts 2005 - 15:08 #2
Du kunne jo starte med at vise Os hvordan du laver din connection ;)
Avatar billede samuelsen Nybegynder
22. marts 2005 - 15:10 #3
hvordan ændre jeg mit brugernavn i ASP.Net?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2005 - 15:12 #4
Jeg gætter på at du kører me dintegrated security.

Så er det nemmeste at gå ind i SQLServer og give dit ASP.NET brugernavn den
fornødne adgang.
Avatar billede samuelsen Nybegynder
22. marts 2005 - 15:24 #5
hvad er et ASP.NET brugernavn? er det ikke en konto som er sat på i IIS til at håndterer webforespørgsler?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2005 - 15:28 #6
Det er det brugernavn som ASP.NET scripts køres under.

Hvad det er afhænger af Windows versionen så vidt jeg ved.

Nogen gange er det ASPNET.

Det skal så tilføjes som login til serveren og user med passende rettigheder
til databasen.
Avatar billede samuelsen Nybegynder
22. marts 2005 - 15:49 #7
så virkede det arne, !!! sender du lige et svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2005 - 16:37 #8
kommer her