Avatar billede susse Nybegynder
22. marts 2005 - 14:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

simpelt spm - pladespiller til "nyt" stereoanlæg

hej

jeg har et forholdvis nyt minianlæg (cd, radio, bånd) med AUX indgang (alm. hvid rød stik indgang), og jeg vil gerne sætte min pladespiller(B&O) til.. dertil skal jeg bruge en forforstærker har jeg hørt, men hvordan finder jeg den rigtige?

har alle forforstærkere en indgang til pladespiller? skal jeg bruge andet end en forforstærker og mit anlæg for at få det til at virke? skal jeg også købe et kabel fra fororstærke til anlæg?

på forhånd tak...
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2005 - 14:14 #1
Det du skal bruge er en RIAA forstærker, det er både en forstærker, og indeholder samtidig den frekvens korrektion som er nødvendig på en LP (de 2 ting er bygget sammen)

DEt kan både købes som samlesæt, og færdig lavet med priser fra få hundrede og opefter.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. marts 2005 - 14:21 #2
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2005 - 12:30 #3
Takker for pioint ;)