Avatar billede krazyunreal Nybegynder
22. marts 2005 - 10:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Stofanet, router & signon

Hej

Jeg har en internet forbindelse ved stofanet hvor jeg har 1 ip som er dynamisk ...jeg vil ikke betale for flere ip'nummere så jeg har sat en router imellem mine maskiner og stofanets "modem" ...jeg kunne så godt tænke mig at min router logger på stofanet når jeg tænder den ..så jeg ikke skal lidt på signonsiden hele tiden...
Stofanet's always-on fuktion virker også tildeles ved at jeg har til ført mac, nummeret på routeren til det ...men den taber routeren når man har slukket for router og modem for natten og tænder igen næste dag...det der så sker er at stofanet signon side siger at der kun kan være en pc på også skal man vælge det ene ip jeg har og sætte routerens mac nummer ind i gen på signon...

hvordan sætter jeg min router op til at signon automatisk?
(en detaljeret forklaring ønskes)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
22. marts 2005 - 15:11 #1
Lad hver med at slukke Routeren

Du kan ikke sætte noget op i Routeren der automatisk logger på stofa.
Det kan du til gengæld på en af klienterne.
Hvis du laver denne genvij og smider den i start.
http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=xxxxxxxs001&pass=xxxx

Men mit råd er at lade router og modem stå tændt.
Avatar billede reving Nybegynder
22. marts 2005 - 20:45 #2
Enig. Hos mig kører modem og router døgnet rundt. Der er ingen grund til at slukke dem.
Avatar billede krazyunreal Nybegynder
23. marts 2005 - 10:09 #3
Grunden til jeg slukker routeren er fordi jeg vil spare strøm...
Det med at have en genvej i start det dur ikke når man har flere pc'er på på samme tid ...da logon siden fra stfanet begynder og broker sig over at der kun kan være en online af gangen ...da der kun er ip'nummer....
Avatar billede bjuhl Nybegynder
23. marts 2005 - 12:58 #4
Logon skulle ikke gerne brokke sig, hvis flere pc'er logger på bag Routeren.
Du bruger jo routeren som gateway.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
23. marts 2005 - 13:07 #5
Men der eksistere ikke andre løsninger.
Avatar billede krazyunreal Nybegynder
24. marts 2005 - 18:01 #6
Okay ...jamen jeg vil så bare lade den være tændt .... :-)...
jeg siger mange tak for hjælpen...
Avatar billede krazyunreal Nybegynder
24. marts 2005 - 18:03 #7
hvordan får man givet dig pointene ???
Avatar billede bjuhl Nybegynder
24. marts 2005 - 18:05 #8
Du mærkere navnet og trykker accepter
Avatar billede krazyunreal Nybegynder
26. marts 2005 - 12:03 #9
Cool sådan...