Avatar billede hexman Nybegynder
28. marts 2001 - 08:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bios - kan ikke flytte cursor i Bios

Hjælp, jeg kan komme ind i Bios hovedmenu men ikke ind og rette i noget da min cursor er frosset fast - den svarer ikke på nogen af tasterne, pil op - pil ned -tab - taltastatur ja jeg har prøvet dem alle og med samme negative resultat! Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre?
Svar venligst hurtigt og gerne pr. email:
berlandb@mail1.stofanet.dk
Avatar billede spectual Nybegynder
28. marts 2001 - 09:31 #1
Prøv at flashe din bios med evt. en nyere version.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. marts 2001 - 09:33 #2
Kunne det tænkes du bruger et USB tastatur?

Det kan være et problem med USB tastaturer, da USB understøttelsen ofte først aktiveres efter indlæst BIOS.

Hvis det er tilfældet, så prøv at tilslutte et traditionelt ps/2 tastatur :)

Alternativt, er der passwordbeskyttelse på BIOS\'en? - På enkelte BIOS-typer kan man læse BIOS opsætning, men ikke rette, før korrekt password er indtastet.

NanoQ
Avatar billede desperado Nybegynder
28. marts 2001 - 09:52 #3
Tosset som det lyder men tjæk lige at du ikke har bytte om på stikken bag på dit system..

den har vi alle lavet en gang !
( også mig )
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. marts 2001 - 10:13 #4
Erm... hvis hans tastatur ikke virker hvordan skulle han så kunne komme ind i bios! Det kræver jo at man trykker på [del] eller [F1]
Avatar billede spectual Nybegynder
28. marts 2001 - 10:14 #5
det er jo det
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. marts 2001 - 10:14 #6
jdaugaard, nogle maskiner går i BIOS ved tastaturfejl :)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. marts 2001 - 10:24 #7
nanoq:> Jamen han siger jo at han godt kan komme ind i bios! Han siger jo ikke at hver gang at hans computer startet op går den ind i bios!! Så den holder ikke :-)
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. marts 2001 - 10:34 #8
Det lyder sjovt, men jeg havde samme problem, hvis jeg kom til at trykke på \'del\' mere end en gang under opstarten...!
Avatar billede spectual Nybegynder
28. marts 2001 - 10:37 #9
hexman, hvilken computer har du???
Avatar billede hexman Nybegynder
29. marts 2001 - 13:46 #10
Tak for jeres svar.
Til NanoQ: Nej det er et alm Ibm tastatur og medmindre det er sket ved fejltryk så har jeg ingen password i brug for at komme ind i bios. Så jeg tror ikke det er der fejlen kan findes. Skulle jeg mon prøve at tage batteriet ud jeg har hørt at man kommer af med eventuelle passwords på den måde?

Til Desparado: Nej stikkene sidder som de skal.

Til Kasseper: Jeg har nu prøvet at følge dit råd og det virker heller ikke!

Til Spectual: Det er en bambus pc af en art.

Skulle der være andre som sidder inde med viden eller forslag, ja så modtages de gerne.
Mvh. Hexman
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. marts 2001 - 13:49 #11
Hvad er det for et motherboard, bios og bios revision du har i maskinen? :)
Avatar billede hexman Nybegynder
29. marts 2001 - 15:19 #12
Til nanoQ
jeg tror det hedder: LX2 Mainboard
Bios er: Ami Bios Version 1.2o
Mvh. hexman