Avatar billede calo2 Nybegynder
22. marts 2005 - 10:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en copyright funktion der virker i IE m.fl

Hej!

Hvordan indsætter jeg en funktion som forhindre besægende i at kunne gemme billeder m.m!?

Den skal gerne virke i flere browsere end bare IE!

Yderligere må det meget gerne være sådan at jeg kan skrive en lillle tekst ved forsøg på at gemme ting.

Håber i forstår hvad jeg mener;-)
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 10:36 #1
http://www.pagesbydave.com/javascripts/noRightClick.html

Ps. du vil aldrig kunne forhindre det helt.
Avatar billede calo2 Nybegynder
22. marts 2005 - 10:45 #2
Ok, kan du se om den du henviser til også virker i andre end IE!? Har nemlig søgt en hel del, men kun fundet nogle der virkede i IE og ikke Firefox:-(
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 10:46 #3
måske kan du bruge 2 på en gang? altså en til firefox og en til ie.. så kan jeg måske godt finde sådan en også.
Avatar billede calo2 Nybegynder
22. marts 2005 - 10:46 #4
Kan godt se at der står at den virker på alle sider, men det har jeg set før! Ved bare ikke hvordan man tyder sådan noget?

Tak for den hurtige hjælp!
Avatar billede calo2 Nybegynder
22. marts 2005 - 10:47 #5
Jo, hvis du mener du kan finde sådan en til Firefox må du da gerne linke til den. Så har jeg lidt og rode med...
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 10:52 #6
Avatar billede calo2 Nybegynder
22. marts 2005 - 10:52 #7
TAK:-)
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 11:01 #8
selv tak:))
Avatar billede hcma Novice
22. marts 2005 - 12:05 #9
lige lidt tankespind fra mig:
Ingen højreklik beskytter ikke noget som helst og er kun til irritation, da alt på nettet alligevel per definition er beskyttet materiale, og kun må downloades med udgiverens tilladelse.

Hvad forhindrer dig i at gemme billederne alligevel?

Træk billedet op i adresselinjen og du får det rene billede.

Gå i Filer => Gem som og du kan gemme hele siden inkl. billeder.

Gå i Vis => Vis kilde => se linket til billedet.

Gå i din Temp. Internet Files og find billedet.

Hold venstre mustast nede og højreklik => slip venstretast og du
får den normale højreklikmenu frem.

Slå javascript fra.

Brug en browser, der ikke tillader at man ændrer på
højrekliksmenuen, f.eks. Opera.

Lav en printscreen og gem billedet.

Det var sådan lige, hvad jeg kunne komme i tanke om.
Derfor er et ingen højreklik kun til irritation.

Folk må selvfølgelig ikke offentliggøre billeder, som de ikke har
ophavsrettigheder til, men det forhindrer man ikke ved at
forhindre højreklik.
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2005 - 17:53 #10
<ole>

Eneste mulighed for at holde billeder for sig selv er at indkopiere et 'vandmærke' - eller holde dem væk fra WWW - hvis alm. copyright ikke er beskyttelse nok.
Denne side fortæller lidt om, hvor håbløst det er:
    http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2005 - 17:55 #11
PS: Det script, du øjensynligt har valgt, er det nemmeste af alle at omgå. Det gøres ganske let med 'Escape' tasten  :)
Avatar billede charlotte.dk Nybegynder
22. marts 2005 - 21:54 #12
en lidt  lusket måde  at  sikre sine billeder på er at Slice det  i et grafik program, det er ikke 100% tyverisikret,  men de færreste kontrollerer faktisk  umiddelbart efter, hvad de har hentet, når man slicer et billede, skærer man det op i mindre stykker, hvorefter det gemmes som en html-fil + X-antal  "bider" af billedet, når der højreklikkes for at gemme.. så får man kun den ene bid  af billedet der lige er klikket på ... og  erfaringsmæssigt ved jeg folk ofte glemmer hvor de har hentet den bid  når de skal bruge det
Avatar billede calo2 Nybegynder
23. marts 2005 - 08:54 #13
Tak, for de mange råd;-) Syntes Charlotte.dk´s metode, lyder OK!. Dog lidt mere tidskrævende...
Omkring selve "slicningen", er der så et prog. der gør dette lettere/ hurtigere end hvis jeg sidder "manuelt" og skærer billedet i PS og derefter skal sidde og indsætte alle stykkerne!? Dette kan hurtigt komme til at ta´en masse tid:-(
Skriv hvis du/ i vil ha´point for et evt. svar!-Så må jeg lige åbne et nyt svar dertil.

MVH

CALO2
Avatar billede charlotte.dk Nybegynder
23. marts 2005 - 20:27 #14
Hejsa --- jeg ved ikke  hvordan det virker i PS , men vil tro  der er en funktion, som i psp der hedder at slice ... når så man gemmer, så gemmer programmet automatisk både billedestykkerne, men osse en html side, den html side  include'r du    der  på  din web hvor den skal være ,, og så er du fri  for at sidde og samle stykkerne . hmm jeg har aldrig lært at modtage point ,,  og jeg klarer mig egentlig også ganske godt uden *b*
Avatar billede hcma Novice
23. marts 2005 - 23:06 #15
ImageReady, som er en del af PS, har en fantastisk funktion til slicing