Avatar billede oksboll Nybegynder
22. marts 2005 - 08:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Langsom PC - HJT log

Hej

Min pc er pludselig begyndt at køre markant langsommere end den plejer... Jeg kan ikke umiddelbart se nogen problemer med diskene (god plads, for nyligt defragmenteret), men jeg synes til gengæld der er lidt meget der kører i baggrunden - har bare ikke nogen ide om, om det er vigtige ting eller. Kunn også godt være lidt bange for at der er kommet noget skidt ned, så her kommer lige en HJT log.
Håber nogen kan hjælpe mig med at få farten tilbage i min pc!

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\QuatTask.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\Install\QuatInst.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Lakken\Desktop\Hijack This\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DIAGENT] C:\Program Files\Creative\SBLive\Creative Diagnostics 2.0\DIAGENT.EXE startup
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Program Files\Creative\SBLive\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -stcleanup
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: M-Audio Quattro Control Panel Launcher.lnk = C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\QuatTask.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 08:59 #1
jeg ser på den
Avatar billede oksboll Nybegynder
22. marts 2005 - 09:06 #3
ah, var ikke klar over der er kommet en ny - her kommer ny log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\QuatTask.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\Install\QuatInst.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Documents and Settings\Lakken\Desktop\hijackthis - ny\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DIAGENT] C:\Program Files\Creative\SBLive\Creative Diagnostics 2.0\DIAGENT.EXE startup
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Program Files\Creative\SBLive\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -stcleanup
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: M-Audio Quattro Control Panel Launcher.lnk = C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\QuatTask.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone (HKLM)
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Quattro Installer (QuattroInstallerService) - M-Audio - C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\Install\QuatInst.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 09:08 #4
tak
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 09:11 #5
Genstart i fejlsikret tilstand

sæt hak ud for denne i hijackthis

O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone (HKLM)
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

sig fix checked

genstart normalt og ny log

Typiske fejl er at folk har flere virus scannere installeret.. det går ikke:)
for at deaktivere nogen programmere kan du gøre sådan her

trykke start->kør og skriv "msconfig" tryk på fanen start og fjern flueben i alt det du ikke vil have skal starte op automatisk med windows hver gang.
Avatar billede oksboll Nybegynder
22. marts 2005 - 09:34 #6
ok - her er ny log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\QuatTask.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\Install\QuatInst.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Lakken\Desktop\hijackthis - ny\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: M-Audio Quattro Control Panel Launcher.lnk = C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\QuatTask.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Program Files\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Quattro Installer (QuattroInstallerService) - M-Audio - C:\Program Files\M-Audio USB Quattro\Install\QuatInst.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 09:36 #7
Så er der ikke mere.
hvordan køre den?
Avatar billede oksboll Nybegynder
22. marts 2005 - 10:09 #8
Ok, tak skal du have! Jeg var lige inde og slette lidt i opstarten så den går lidt hurtigere nu i hvert fald...
Jeg har nu kun et anti-virusprogram kørende, så det skulle ikke være det. Havde dog IE Pravacy Keeper kørende i baggrunden, men har stoppet den nu. Kan du se andre ting af dem der starter op ved windows-start som evt. kunne droppes (er det ikke dem der er markeret med O4?). Måske den der quicktime ikke er nødvendig i hvert fald...?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 10:11 #9
Storset er det eneste der SKAL aktiveres firewall og antivirus alt andet afhænger af dit brug af pc'en:)
Avatar billede oksboll Nybegynder
22. marts 2005 - 10:23 #10
Hmm, ok - så tror jeg i hvert fald godt at jeg kan undvære at f.eks. quicktime og Microsoft Office starter noget op... Problemet er nok mere de der ting som jeg ikke helt ved hvad er - men det er nok bedst at lade dem være så :-)
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 10:25 #11
Dem kan du netop godt fjerne.. de starter trods alt alligevel så snart du vil bruge dem:)
Avatar billede oksboll Nybegynder
22. marts 2005 - 10:41 #12
Jeps - det tænkte jeg nok. Hvis der er andet du tror jeg måske med fordel kunne fjerne så sig endelig til (messenger og mit lydkort (M-Audio) vil jeg gerne have til at starte op).
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 10:43 #13
Det ved jeg bedst ud fra selve msconfig filen:)) men hvis denne er der

nwiz.exe

så kan du godt fjerne flueben ved den også.
Avatar billede oksboll Nybegynder
22. marts 2005 - 11:05 #14
Det er den - den er fjernet nu... ellers er der:

nvapw32
NvCpl
BCMSMMSG
NeroCheck
SNDMon
msnmsgr
Digital Line Detect
M-Audio Quattro

Noget af det du kan genkende som spild af opstartstid?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 11:14 #15
Tror jeg er til dit gfx kort
NvCpl, nvapw32

Til dit modem
BCMSMMSG

NeroCheck
Til nero.. men burde vel starte op selv når du starter programmet.

SNDMon
til dit virus program..

Digital Line Detect
tror jeg ikke er nødvendig.. noget modem noget også.

M-Audio Quattro
kender jeg ikke lige.. men noget lyd relateret:) kan fjernes og sættes til igen hvis du mister lyd.

msnmsgr
messenger:)

.... så der er ikke meget at fjerne denne vil jeg tro er muligt NeroCheck og ellers M-Audio Quattro
Avatar billede oksboll Nybegynder
22. marts 2005 - 11:22 #16
ok, tak! M-Audio er til mit lydkort og den kan jeg ikke undvære. Men det kan da være jeg skal slette den der NeroCheck - men stien til den går ned i min windows-mappe:

C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

Betyder det at det er noget jeg skal holde mig fra eller?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 11:25 #17
Det skader ikke.. hvis dit nero ikke fungere så sætter du hak ved den igen for du sletter ikke:) men jeg næsten sikker på den starter med nero selv:)
Avatar billede oksboll Nybegynder
22. marts 2005 - 11:27 #18
ok - 1000 tak for hjælpen!
Du har fået de der point ikke?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 11:29 #19
Det har jeg ja:)) Og selv tak:))