Avatar billede kim014 Nybegynder
28. marts 2001 - 00:30 Der er 21 kommentarer og
5 løsninger

Hjælp mig Kan ikke logge på Win2000

Jeg kan ikke logge på win 2000 under opstart, min søn har været inde i administration og hvor jeg før var adm. nu var lavet om ,jeg prøvede at lave det om imin navn igen og prøvede at starte op igen . under opstarten trykkede jeg f8 og gik til sidste fejlfri opstart eller noget iden retning og efter dialogboks kom frem tastede jeg mit navn ind og pasword, men kan ikke komme ind . Hvad kan man gøre for at komme ind når den ikke vil aceptere mit pasword, der må være en måde. MVH. KIM
Avatar billede hapseren Nybegynder
28. marts 2001 - 00:47 #1
Prøv at bruge guest som brugernavn, hvis du er heldig er den konto aktiveret.
Avatar billede kim014 Nybegynder
28. marts 2001 - 01:09 #2
Jeg kunne godt komme på som gæst, men jeg kan ikke oprette forbindelse til internettet mm. kan jeg køre win2000  instalations cden over og oprette ny Administrator adgangskode????
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. marts 2001 - 01:12 #3
kan du ikke logge ind som \"administrator\" ? Guest kan du ikke bruge til noget for der har du ikke rettigheder til at udføre nogen brugbare handlinger.

Så går du ind i

control panel > computer management > users and password

Gør dig selv medlem at gruppen administrators og det BØR virke
Avatar billede kim014 Nybegynder
28. marts 2001 - 01:22 #4
Hvis jeg skriver administrator og mit pasword, skriver den noget med at det er forkert password,selv om det er den rigtige jeg bruger.Jeg er medlem af gruppen administator men mit password virker åbenbar ikke mere, er der andet jeg kan gøre???? Mvh. Kim H
Avatar billede kim014 Nybegynder
28. marts 2001 - 01:33 #5
Skal jeg forstå det at selv om jeg er logget ind som gæst kan jeg gøre mig til medlem af administrator gruppen eller ????  Kim
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. marts 2001 - 06:49 #6
Du kan IKKE logge ind som guest, og så give dig selv rettigheder som adminstrator, dette er jo et spørgsmål om sikkerhed (som du nok forstår).

Hvis du har en anden bruger som er Administrator, skal du logge ind som ham og så se hvad de søn har gjort ved dit password!

Har du ikke nogen andre brugere med administrator rettigheder, er du shit out of luck! Så skal du til at banke din søn til at forklare hvad han har lavet... det kan jo være at han har skiftet password til administrator... måske?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. marts 2001 - 08:17 #7
Det skal siges at hvis du har livsvigtige data så er det muligt at cracke passwordet med et lille program, men det er ikke et program jege r i besiddelse af.

Har du tidligere været logget ind som administrator? Jeg har engang lavet den fejl at jeg havde kommet til at trykke \"caps lock\" da jeg oprettede \"administrator\", hvilket gjorde at jeg ikke kunne logge ind indtil jeg fik den sindsyge ide at det kunne være fejlen og ganske rigtig. Det er et langt ude gæt, men ellers så er der ikke så meget at gøre.

Men formattere ikke uden lige at sige til først... der er flere måder hvor på du kan redde dine dataer hvis nødvendigt.
Avatar billede jgammelg Nybegynder
28. marts 2001 - 12:53 #8
Hvis du ikke har for meget \"vigtigt\" installeret på maskinen, kan du komme ind ved at gøre følgende :
Start op som guest eller evt. med recovery console og rename følgende fil :
c:\\winnt\\system32\\config\\sam

Du kan så genstarte maskinen og admin password er blankt.
Problemet ved at gøre dette er at alle dine SID bliver ændret så alle rettigheder skal laves om, og alle programmer som bruger har installeret en service (f.eks PCAnywhere) skal ominstalleres.

Dette er hvad jeg vil kalde en \"dirty\" løsning.
good luck
Avatar billede jgammelg Nybegynder
28. marts 2001 - 12:56 #9
ups, det sletter også alle eksisterende brugere... det glemte jeg vist at skrive :-)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. marts 2001 - 15:04 #10
Well!, hvis du har mistet brugeren \"administrator\" så er mit råd at du geninstallere win2000 for du vil få brug for administratoren før eller siden og så er det bedst at være forberedt.
Avatar billede jgammelg Nybegynder
28. marts 2001 - 15:08 #11
azzer>Det der helt præcis sker når man sletter SAM filen, er at næste gang Windows starter, dannes der en ny SAM, som er nøjagtig magen til den SAM der findes på en total ny installeret Windows.
Konklusion : Om han geninstallere eller bruger \"tricket\" giver samme resultat rent \"bruger mæssigt\". Begge løsninger vil iøvrigt også betyde nye SIDs
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. marts 2001 - 15:10 #12
jgammelg :

Ja det er lidt nemmere end at geninstallere hvis det virker på samme måde :)
Avatar billede kim014 Nybegynder
28. marts 2001 - 16:18 #13
Skal jeg slette SAM filen (hvad er det) er det system administrator,og kan jeg så gå ind og opføre mig som administrator. Nye SIDs hvad er det???  MVH  KIM

Ps. jeg var logget på som administrator,hvorefter jeg forlod computeren,og overlod den til min søn som siger at han ikke har gjort noget, men næste gang jeg startede op iWin 2000 stod hans navn som administrator, kan det være et program som hedder CAIN som har cracket mit password????
Avatar billede kim014 Nybegynder
28. marts 2001 - 17:14 #14
Jeg kan logge på som gæst men ellers kan jeg ikke, instalere win 2000 oven i ikke oprette mig som administrator, kan ikke slette administrator, kan ikke instalere program til at finde password, jeg bliver nægtet adgang til det meste, er der ikke noget at gøre? og hvordan afindstalerer jeg win2kt som gæst????    MVH:  Kim  Tlf 97173132

kim014@mail.dk
Avatar billede jgammelg Nybegynder
28. marts 2001 - 17:18 #15
kører du FAT eller NTFS på C: ?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. marts 2001 - 17:25 #16
kim :

Er dataerne på computeren vigtig? Du kan godt få adgang til dataerne, men spørgsmålet er om det er besværet værd ? Du kan nelig pille din harddsik ud og sætte den i aen anden maskinen som kører samme filsystem (NTFS, FAT)
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. marts 2001 - 17:29 #17
kim014 > Som du nok har fundet ud af, kan du ikke særlig meget som guest. Du kan ikke \"afinstallere\" som guest, du skal som det er blevet forslået tidligere, flytte SAM filen eller installere Windows 2000 igen. Eller det der program til at hente passwors med.
Avatar billede kim014 Nybegynder
28. marts 2001 - 17:45 #18
Jamen hvordan genindstalerer jeg??  Flytte Sam filen Hvordan bliver adgang ikke nægtet
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. marts 2001 - 17:47 #19
Du kan kun flytte sam-filen hvsi du har FAT, da du så kan gøre det i dos.

er det ikke muligt at boote på din win2000 CD og så installerer den vej ? Ellers er der ikke anden udvej end at formatere.

Avatar billede kim014 Nybegynder
28. marts 2001 - 18:24 #20
Kan jeg formatere mit drev med Win2ooo som gæst???
Jeg har NTFS
Avatar billede kim014 Nybegynder
28. marts 2001 - 21:24 #21
Formatere Jeg har harddisk opdelt i 3 partioner een på C på 2gb D på 6gb E på 2 gb Win 2000 ligger på mit E drev som kører med NTFS de andre drev fat 32 hvor jeg også har Win 98 liggende. Jeg har prøvet på at formatere drev E men jeg kan ikke få E: til at stå ved promten, der er ingen problemer med drev C og D  gør jeg noget forkert???
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. marts 2001 - 21:37 #22
Du kan ikke formatere et NTFS drev med \"format\".

Du skal bruge Fdisk og slette partitionen og oprette den igen.
Eller også, skal du blot starte med at installere Windows 2000 igen og installere oven i din Windows 2000.
Avatar billede diboluz Nybegynder
28. marts 2001 - 21:38 #23
hvis du vil formatere win2000 drevet fra dos bliver du først nød til at slette paritionen med fdisk, et program som ligger i dos, og derefter oprette den igen og formatere den. Så har du igen fuld adgang til din e parition fra dos... Følg vejledningen på skærmen af fdisk, programmet ligger i windows kataloget(tror jeg nok) ellers er det der også hvis du laver en opstartsdiskette...
Avatar billede diboluz Nybegynder
28. marts 2001 - 21:39 #24
damn a little slow...
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. marts 2001 - 21:45 #25
hehe, yep ....
Avatar billede kim014 Nybegynder
03. april 2001 - 19:36 #26
Tak for svarene jeg formaterede drevet.Jeg har fordelt pointene da jeg ikke ved hvilke svar jeg bedst kunne bruge  mvh. KIM