Avatar billede boris Mester
21. marts 2005 - 19:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Applikation som kan se egen ekstern IP

Er der en snedig måde, hvorpå en applikation på en PC kan se den eksterne IP-adresse, dvs adressen på ydersiden af netværket, ud mod internettet?
Man kan selvfølgelig requeste en hjemmeside, som giver svaret, men kan det gøres snedigere?
Avatar billede chult Nybegynder
22. marts 2005 - 10:44 #1
Der er ikke noget mere snedig end at gå ind på www.myip.dk
Avatar billede boris Mester
22. marts 2005 - 11:00 #2
Tak, det er en fin side at slå op på for et menneske, men nu er det jo en applikation, som skal finde ud af det, og så er det her faktisk snedigere http://www.thyinfo.dk/testa.asp, som kun leverer IP-adressen, ikke andet
Men det er ikke det jeg spørger om. Den løsning har jeg allerede, og jeg efterlyser som sagt et snedigere, kreativt indfald, hvis det overhovedet er muligt at lave på andre måder. Nu er der så mange kreative hoveder her på exp, så måske nogen har en ide?
Avatar billede boris Mester
23. marts 2005 - 07:17 #3
Så er det tid at lukke og slukke.
Skulle nogen have et genialt indfald, så skriv det alligevelsen. Sker det, opretter jeg bare et nyt spm. med point.