Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 18:56 Der er 20 kommentarer

Prob. med Lynksys access Point

Hej
Har installeret mit Lynksys Access Point 54G men kan ikke få forbindelse til min bærbare...
Kører XP
Har CyberCity bredbånd gennem en ZyXel router og en switch til at dele signalet ud til min pc og til access pointen..

Den bærbare har registreret det trådløse net ( tror jeg nok..)

så min forvirring er stor! Hvad gør jeg?

Hjælp?

VH

Møller
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 19:59 #1
kunne tyde på at dit AP ikke køre på samme ip-range som din zyxel router, de skal du have ændret først.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 20:21 #2
ok?
gider du skære det ud i pap:-)
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 20:30 #3
ja du starter med at forbinde med kabel til din nuværende router, også gør du dette
start ->kør ->cmd ->ipconfig (du skal gemme disse oplysninger)

Så slår du op i din manual for dit AP også ser du hvilken standart ip-adresse den har. Så ændre du din ip-adresse på din computer til en inden for samme range. eks. hvis ap har 192.168.0.253 gå giver du din computer fast ip 192.168.0.252.

Så kan du logge ind i dit AP mens du er forbundet med kabel. der inde ændre du det så til en ip-adresse som er 1 højere end din gateway ip eks. 10.0.0.1 som standart gateway, så giver du dit ap 10.0.0.2 (subnet skal være det samme begge steder, og gateway på AP hvis det skal bruges være det samme som du fandt med ipconfig i starten) så nu har du ændret ip og burde kunne surfe trådløst.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 20:39 #4
hhmmm ok
men jeg er forbundet med kabel til AP via min switch er det sådan det skal være..

min standard ip for Ap er 192.168.1.245 dvs så skal jeg ændre min cp-ip til 192.168.1.243
Hvordan gør jeg, sorry jeg er ret ny i netværk...!
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 20:45 #5
1: jeps fint nok.
2: ja det skal du.. (du har husket at se hvad din normale ip-adresse er ik?) højreklik netværkssteder ->egenskaber ->højreklik på din lanforbindelse ->egenskaber ->tcpip ->egenskaber ->flyt flueben ned i brug følgende ip-adresse ->skriv ip-adressen, og gå vidre til næsteboks, tryk anvend og ok.

Så nu burde du kunne komme ind i dit AP via http://192.168.1.245
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 20:56 #6
har lige forsøgt dit første forslag, men..
så kunne jeg ikke etablerer netforbindelse til min pc, så??

Når jeg klikker på dit link sker der intet?
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 20:58 #7
er det korrekt at forbinde sådan:

netstik til switch og derfra 1 kabel til routher, og 1 til pc og 1 til AP?
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 20:58 #8
nej forkert

netstik ->router >herfra til pc og AP.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 20:59 #9
jo men i min routher er der kun 1 stik, defor en switch..
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 21:07 #10
swich skal sidde efter router.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 21:10 #11
ok det er faktisk også det den gør... har lige haft fingrerne i kablerne sorry
så net - router - switch - og til pc og Ap
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 21:29 #12
forstår ikke din forklaring helt..
pcens ip skal være 1 støøre end Apens?
Skal IP i Ap ændres bagefter eller hvad??
Og skal sub og gate være ens?
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 22:04 #13
ja når du er kommet ind i dit AP så skal de jo ændres til hvad din router normalt køre på, ellers vil du ikke få dit trådløse net til at virke.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 22:12 #14
jeg bliver ved at spørge dumt, men ..

de oplysninger om
TCP/IP
IP Address
IP Subnet Mask    fra routeren, skal være de samme der bruges i APen?
Hvad så med pcens  ip? Skal der ændres ved pcen? Eller er det kun opsætningen af Apen jeg skal ændre?

Håber du gider hjælpe...
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 22:14 #15
for at du kan komme ind og konfigurer skal du kun sætte ip og subnet på din bærbar.

Når du så er kommet ind i dit ap skal du faktisk bruge så mange oplyninger.

Når du er færdig med at konfigurer ap så skal du sætte din pc tilbage til dynamisk.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 22:19 #16
nu er min forvirring total........!!!
Skal min bærbare også ændres?
Jeg er helt væk..
1. Skal ip og sup og gateway være ens på pc og bærbar?
2. Skal de oplysninger også være de samme i Ap, blot ip ændret med +1?
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 22:25 #17
hvor langt er du nåede? gå tilbage til det indlæg jeg lavede tidligere ang. du skulle ændre ip-adresse for din bærbar for at komme ind og konfigurer ap, mv.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 22:29 #18
1. Skal ip og sup og gateway være ens på pc og bærbar?
Avatar billede kenp Novice
21. marts 2005 - 23:03 #19
du skal kun ændre det på den ene for at komme i kontakt med AP og nej IP må ikke være ens subnet skal være ens
Avatar billede hmoeller Nybegynder
21. marts 2005 - 23:09 #20
ok prøver tak indtil videre..