Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
21. marts 2005 - 17:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vertikal centrering

Jeg er vist ved at blive senil: Kan en eller anden ikke lige fortælle mig hvordan jeg får et html-element til at være centreret vertikalt såvel som horisontalt i forhold til vinduets størrelse?
Avatar billede basementjack Nybegynder
21. marts 2005 - 23:18 #1
http://bluerobot.com/web/css/center1.html

Du kan evt. lægge vertical-align:middle; til body i #Content lave margin om til :auto auto;
Avatar billede basementjack Nybegynder
21. marts 2005 - 23:48 #2
Det skal lige sige at jeg plejer at tage den som den er og kun ændre i body's margin til :30-40% 0px; for at simulere det.
Avatar billede roenving Novice
22. marts 2005 - 01:27 #3
Det er meg't svært, men her er et eksempel på at gøre det: http://www.wpdfd.com/editorial/thebox/deadcentre4.html
Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
22. marts 2005 - 10:09 #4
Roenving -> Det er nøjagtig det jeg skulle bruge - lav et svar.
Basementjack -> Jeg kiggede på det, men kunne ikke rigtigt få det til at spille; har du et funktionelt eksempel?
Avatar billede basementjack Nybegynder
22. marts 2005 - 10:57 #5
http://www.jakobj.dk/spm/602225/

Mit er en slags tilnærmelsesvis vertical centering.

Roenvings er præcist i midten, men virker lidt svære at lave.
Avatar billede roenving Novice
22. marts 2005 - 11:08 #6
Velbekomme '-)
Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
22. marts 2005 - 14:06 #7
Det Roenving peger på er egentligt rimeligt simpelt at få til at virke - man skal blot skrælle det udvæsentlige html fra, og huske at opdatere height, width, margin-left samt margin-top med størrelsen på det centrerede :)
Avatar billede basementjack Nybegynder
22. marts 2005 - 15:48 #8
Jep.. Det bliver først et problem hvis det er tekst der skal stå der, som browseren kan stille på tekststørrelse... Men jeg skal også til at bruge Roenvings fx. :)
Avatar billede roenving Novice
27. november 2006 - 03:18 #9
-- og tak for point ;~}