Avatar billede ranza Nybegynder
21. marts 2005 - 15:41 Der er 3 kommentarer

hotfolder til virus scanning

Hey

Jeg søger et program eller en virus scanner som kan lave en hotfolder på vores server. Det skulle gerne fungere sådan at folk smider en fil i en mappe på serveren hvor så den blir scannet for virus og flyttet videre til en ny mappe hvor brugeren så kan hente den igen.

Er det noget der er muligt at løse? - jeg har forsøgt mig med et program der hedder antflow som skulle kunne lave en hotfolder mappe og udføre et program når den ser en fil i mappen. Det fungere som sådan også fint nok men processen hvor den skal scanne filen med vores fsecure og så smide filen videre kan jeg ikke finde ud af at kode. Måden man skriver sine tasks i antflow går noget ud over min viden ihvertfald :)
Avatar billede a1a1 Novice
21. marts 2005 - 17:36 #1
processen hvor den skal scanne filen med vores fsecure:
du fortæller da bare fsecure at den skal realtime scanne den folder der nu er "hot"

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
21. marts 2005 - 17:37 #2
du kan så, hvis det er nødvendigt sætte din process til at checke om filen "er i brug" (bliver skannet af fsecure)

;o)
Avatar billede ranza Nybegynder
22. marts 2005 - 16:39 #3
ehm det holder jo ikke helt. Det stinker jo at den skal tjekke på om den er i brug og hvordan jeg skulle kode mig ud af det aner jeg heller ikke.

Ideen var jo at scanneren bare skulle tjekke om filen ligger i hot folderen, gør den det så scanner den filen og smider den videre. Lige som når man laver en hot folder med Adobe Distiller.

Der må findes en anden løsning