Avatar billede icebreaker Nybegynder
21. marts 2005 - 12:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pilsen info

Hey eksperter. :)

Jeg har fået til opgave i skolen at skrive 2 A4 sider om Pilsen, jeg har støvsuget nettet og har efterhånden kun skrevet ½ side... Jeg ville være mægtig glad hvis i kunne give mig nogle linkpå, hvad de tjener penge på, hvordan deres historie er, osv, osv, osv. Der skal bare være nok info til jeg kan skrive ca. 2 A4 sider..
På forhånd tak

/Ice
Avatar billede Hitman Praktikant
21. marts 2005 - 13:11 #1
Pilsen ??? - Har du et link til hvilken "Pilsen" du mener?
Avatar billede icebreaker Nybegynder
21. marts 2005 - 13:31 #2
Byen "Pilsen" som ligger i Tjekkiet! :D
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
21. marts 2005 - 14:02 #3
Avatar billede lonepeter Novice
21. marts 2005 - 18:36 #4
Lademann:

Plzen
Plzen [cpl-zæn]: Pilsen; by i vestlige Tjekkiet; 165.000 indb. Svær-, levnedsmiddel-, papir- og lædervareindustri; store bryggerier og bilfabrikker (Škoda). Medicinsk fakultet. Bartholomæus-kirken (gotisk, 13. årh.) og renæssancerådhus. Det berømte Pilsner-øl er brygget siden 1295; siden 1842 bruges varemærket Pilsner Urquell om den ægte Pilsner fra Plzen.

Politikens Nudansk Leksikon:

Plzeò propr.
1. en by i Tjekkiet, SV for Prag, ved sammenløbet af fire floder, 168.400 indbyggere (1999), på tysk Pilsen. Især kendt for bryggeriet Plzeòský der fremstiller den berømte Pilsner Urquell. Byens største virksomhed er Škodakoncernen. Mange gamle bygninger, bl.a. Bartolomæuskirken (påbegyndt i 1292) med et 102 m højt tårn.

MS Encarta 2003:

Plzeň (German, Pilsen), city in the western Czech Republic, at the confluence of numerous streams which combine to become the Berounka River. It is the capital of Western Bohemia Region. Plzeň is famous for the brewing of Pilsner beer. The city is also a centre for the production of armaments, aircraft, locomotives, motor vehicles, and machinery. Clothing, ceramics, chemicals, hardware, and paper are also manufactured here. The architectural features of the city include the 13th-century Gothic Church of St Bartholomew and a 16th-century Renaissance town hall. The city has a college of mechanical and electrical engineering (1949). Population 168,422 (1999 estimate).

Microsoft® Encarta® Encyclopedia 2003. © 1993-2002 Microsoft Corporation. All rights reserved.
Avatar billede icebreaker Nybegynder
22. marts 2005 - 01:34 #5
LoL.. i må da kunne finde noget vedre en det?
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
22. marts 2005 - 02:45 #6
Har du slet ikke kigget? Der står jo alt om byen,dens historie, turisme o.s.v.
Der er mindst 50 sider.
Avatar billede icebreaker Nybegynder
13. april 2005 - 08:49 #7
dam da dam