Avatar billede marani Nybegynder
21. marts 2005 - 11:19 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Går i sort efter opstart

Hvordan kommer jeg ind i windows
Problem: efter der var lagt nogle børnespil ind, gik pc`en langsommere. Jeg forsøgte systemgendannelse, men den gik i sort efter at have vist opstartsbillede(hvor der står WIN XP professional, og der kører en "bar" nedenunder. Dette sker hver gang jeg prøver opstart)
Kan ikke starte i fejlsikret tilstand(eller nogen anden. I fejlsikret tilstand står der dette i hjørnerne, men resten er sort. Musen kan anvendes)
Vil gerne undgå at slette c-drev.
Kan det løses(af en amatør)
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
21. marts 2005 - 11:35 #1
1. Alt kan løses selvom man er amatør, man skal bare have afvide hvordan man gør ;).

2..i opstarten INDEN den skærm kommer hvor der står WIN XP Professional og så den bar...inden den skærm kommer frem, skal du trykke på F8 og blive ved indtil der kommer en menu frem..! Så vælger du "Sidst kendte opstart hvor systemet fungerede" tror jeg nok den hedder, så vælger du at starte Windows XP op....prøv lige det, og se om det skulle hjælpe :)
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. marts 2005 - 11:40 #2
Enig :_)

Hvis ovenstående ikke virker, så skal du lave en repair installation. Søg her på E efter "repair installation" og du vil finde fremgangsmåden nøje beskrevet i mange artikler.

En repair installation reparerer Windows, men lader alle programmer og dokumenter mv. være.
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2005 - 11:47 #3
Hvis du får vist "fejlsikret" i hjørnerne, kan du prøve at trykke på Ctrl+Alt+Del og se om du får Joblisten frem.
Hvis du gør det, så gå i filer, vælg Nyt job, skriv Explorer.exe
Nu skulle du gerne kunne navigere ned til kontrolpanel.
Du kan først prøve at ændre skærm opløsningen og se om det hjælper.
Ellers kan du gå i Tilføj/fjern programmer og derved slette dine spil igen.

Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det dit aktuelle drev..
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

Men du skal efterfølgende have opdateringer til Win. og div. drivere ind igen.
Avatar billede marani Nybegynder
21. marts 2005 - 12:28 #4
Det duede ikke med "sidst kendte opstart"
Jeg kan heller ikke få joblisten frem.
HVordan ved jeg at cd-rom er "first device"? Jeg kan se tre muligheder. Skal den stå øverst, eller er det nok at markere den og trykke på "enter"?
Hvis det er nok, ja,så dur den muligheden åbenbart heller ikke. (jeg har ikke kigget på "repair" endnu her på siden.
Avatar billede hcma Novice
21. marts 2005 - 12:35 #5
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2005 - 12:40 #6
Det er lidt forskelligt med 1. boot opsætningen.
Nogen skal man sætte cd-rom "øverst" andre udvælge med + og gemme.

Men når du sætter cd`en i og drevet er startet op, så skal du huske at trykke på en tast for at starte fra cd`en - ellers vil den forsøge at starte på HD`en.
Avatar billede marani Nybegynder
21. marts 2005 - 13:04 #7
det lader til jeg slet ikke kan komme ind i bios. Der kommer et vindue frem hvor der står"select first boot device" men jeg kan kun sætte baren over cd og trykke "return: boot". Derefter fortsætter den som den har gjort hele tiden.
Kan man evt. bruge en WIN XP HOME cd?
Avatar billede marani Nybegynder
21. marts 2005 - 13:21 #8
Det er åbenbart fordi min WIN XP proff er CRACKED. Jeg har en original cd med XP home. Kan jeg anvende den?
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2005 - 13:27 #9
Nej, du skal bruge den windows version der er installeret.

Du kan muligvis starte op på disketter og bruge Pro cd`en samtidig.
Husk at tage de rigtige startdisketter (skal passe til den installerede win. version) http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994
Avatar billede marani Nybegynder
21. marts 2005 - 13:42 #10
Når jeg nu ikke har diskettedrev på min online pc, kan jeg så brænde på en cd (startdisketter fra micosoft)?
Hvorfor kan jeg ikke bruge den crackede version?
Jeg aner i øvrigt ikke hvordan det her med pointene fungerer. Jeg håber du får det du skal have.
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2005 - 13:50 #11
Vi / jeg er på "gyngende" grund, idet det ikke er tilladt at hjælpe med "crackede / kopi" versioner.
Det med disketterne - om de kan brændes på cd ?
Ja det kan de nok, men du render nok ind i problemet med at den vil spørge efter XP Pro cd`en, men der sker jo intet ved at prøve.
Du kan højst sansynlig ikke bruge den crackede version, fordi der ikke er en boot sektor på den (eller ihvertfald ikke kan læse den)
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2005 - 15:13 #12
Ang: "Jeg aner i øvrigt ikke hvordan det her med pointene fungerer. Jeg håber du får det du skal have."

Når engang du har fået en løsning eller et tilfredstillende svar, så giver du den eller de personer points, på følgende måde:
Beder vedkommende om et svar (du kan ikke give points for en kommentar)
Når der er lagt et svar, så markere du vedkommendens navn i venstre side og klikker derefter på Accepter svar.  Herved er bliver spørgsmålet også lukket korrekt.
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2005 - 14:52 #13
Fik du fixet det ?
Avatar billede haverslev Novice
20. juli 2005 - 23:35 #14
Kan dette spørgsmål lukkes ?
Avatar billede marani Nybegynder
28. september 2005 - 22:31 #15
Ja jeg er her jo ikke så tit som du kan se. Hvordan lukker man et spørgsmål? Håber du har fået det du skal have
Avatar billede haverslev Novice
28. september 2005 - 22:36 #16
Avatar billede marani Nybegynder
28. september 2005 - 23:01 #17
ok. Har du fået point?
Avatar billede hcma Novice
28. september 2005 - 23:25 #18
marani >>  allerførst hopper du ned til venstre og afviser den eller de som ikke skal have point (bl.a. dig selv) (marker navnet/navnene og tryk så på afvis.
Næste skridt er så at tildele point, og der hopper du igen helt ned til venstre, marker det eller de navne som skal have point og tryk så på accepter.