Avatar billede mohbar Novice
21. marts 2005 - 10:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til formular i Access

Jeg behøver hjælp til en accesdatabase:

Jeg har lavet en tabel med produktnavne, samt to tabeller med komponent 1 og komponent 2, der skal bruges til hvert produkt.
Desuden har jeg lavet en tabel, med produktnavne, og deres to tilhørende komponenter; komponent1 og komponent2.

Jeg vil gerne lave en formular hvor man først kan vælge et produkts navn (eller skrive det i feltet), for derefter at der automatisk fremkommer de muligheder af komponenter som produktet kan bestå af. Det er ikke noget problem at få lavet en liste over produktnavnene og delkomponenterne, men jeg forespørger om det ikke er muligt at "automatisere" det ved at man blot vælger produktet, for derefter at der automatisk fremkommer produktets tilhørende komponenter?
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2005 - 12:25 #1
If I understand your question correctly you need to filter the contents of one combo with the selection made from another?

The combo’s RowSource needs to reference the first combobox so that when you choose a value from it the second combo uses that value as the filter

Something like this

SELECT fld1, fld2 from YourTable WHERE ID = [forms]![YourFormName]![TheFirstComboBox]

Then in the first combo's ON CHANGE event you use

Me.TheSecondComboBox.Requery
Avatar billede mohbar Novice
21. marts 2005 - 14:02 #2
Your suggestion is correct, however I couldnt gent anything with the detailed code. It says "kunne ikke finde makroen "Me"
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2005 - 16:41 #3
Me refers to the form which I am assuming the combo boxes are on
You also need to alter the names I haveuse (TheSecondComboBox) to the correct names
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2005 - 19:08 #4
if you still need help then I could take a look at your database, easier to find out what your doing/wanting!

eksperten@NOSPAMsanthell.dk

remove NOSPAM
Avatar billede mohbar Novice
22. marts 2005 - 00:32 #5
ok u´ve got mail :-)
Avatar billede terry Ekspert
22. marts 2005 - 10:51 #6
u 2 :o)
Avatar billede mohbar Novice
22. marts 2005 - 12:22 #7
You saved my day! :-)
Avatar billede terry Ekspert
28. marts 2005 - 17:20 #8
Hi mohabar, are we finished here or do you still need help?