Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
21. marts 2005 - 10:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg HTTP_REFERER med på custom error sider

Hvis jeg nu laver min egen fejl side 404 fx, og ønsker at vide lidt om hvad brugeren egentlig forsøgte at søge hvad skal jeg så?

Jeg har sat op på 404 fejlen at det er en URL og så har jeg lavet en side, virker fint. men hvis jeg skriver www.mydomain.com/wrongurl.htmlzaw så viser den bare min fejlside, jeg vil gerne vide at brugeren skrev www.mydomain.com/wrongurl.htmlzaw kan jeg få fat i det?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
21. marts 2005 - 10:45 #1
hov jeg skal måske bruge javascript i stedet?
document.location.href og så skrive det nede i min tekst.

hvis jeg nu ønsker. Siden du forsøgte at finde /*document.location.href*/ kunne desværre ikke findes

er det måden??
Avatar billede brummelum Nybegynder
21. marts 2005 - 11:13 #2
I den side som håndtere din 404 fejl, prøv at kikke i variablen: Request.QueryString - der ligger den info du søger :-)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
21. marts 2005 - 11:45 #3
yes og når jeg så har lavet en html side kan jeg bruge som jeg selv skrev i stedet (foretrækker ren html side - givet at at ASP fortolkeren kan være død)
Avatar billede brummelum Nybegynder
21. marts 2005 - 11:57 #4
Jeg kan ikke lige se, hvordan du kan lave dynamiske sider i ren HTML - du er nødt til at bruge et eller andet form for script sprog.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
21. marts 2005 - 12:01 #5
ja ja - javascript - ingen problem