Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 22:26 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

SCSI generalt

Hej!
Ultra 160 SCSI og Ultra 2 scsi er det ikke det samme!??
og Er der en god side om scsi betegnelse!!?
Avatar billede prof2 Nybegynder
27. marts 2001 - 22:40 #1
Jeg har ikke kigget på siden, men der er måske noget...

http://www.scsi.com/scsiWorld.htm
Avatar billede nomiz Nybegynder
27. marts 2001 - 22:42 #2
..og det hedder nu engang GENERELT og ikke GENERALT... hehe
Avatar billede nomiz Nybegynder
27. marts 2001 - 22:42 #3
....går ud fra at du ved hvad en general er !
Avatar billede teknik Juniormester
27. marts 2001 - 22:46 #4
Som du kan se i Link her, så dækker Ultra 2 over en 80MB/sek. peak transferratehttp://www.storage.ibm.com/hardsoft/diskdrdl/prod/ultra160scsi.htm

Det er altså ikke! det samme.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
27. marts 2001 - 22:48 #5
Her er vist en del læsestof, som fortæller om SCSI
http://www.ultra160-scsi.com/
Ellers er
www.storage.ibm.com
også veluderbygget, men det er bare et mega stort site, så man kan let \"fare vildt\"
Avatar billede mlj Nybegynder
27. marts 2001 - 23:02 #6
Avatar billede mlj Nybegynder
27. marts 2001 - 23:03 #7
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 23:11 #8
uha,, sikke en del..
det er fordi quantum har skrevet ud fra en af deres hdd med ultra 160 scsi under betegnelsen u2w scsi...
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 23:44 #9
kan man køre med en hdd ultra 160 scsi på et board med ultra 2 scsi eller kort??
Avatar billede teknik Juniormester
28. marts 2001 - 23:49 #10
U2W er Ultra 2 Wide...\"Wide\" dækker normalt over en fordobling af transferrate indenfor SCSI

Om man kan - Ja sagtens....om man får den høje ydelse ? - nej formodentlig ikke...men 80Mb/sek er jo også meget langt over hvad HDD egentlig kan Spytte fra sig i \"real life\", så gevisten ved at gå højere op er ret begrænset, da det jo kun er data fra HHD\'ens Cache, der kan overføres med den høje hastighed.
Det som ikke er i Cache kommer med den hastighed det kan hentes fra selve pladen...og den er altså længere nede..
Avatar billede gorba Nybegynder
28. marts 2001 - 23:53 #11
takker,, det har ikke vret mit område, da slet ikke når nu ata og nu serial kommer...