Avatar billede alfredo Nybegynder
20. marts 2005 - 21:12 Der er 14 kommentarer

Min msn er blevet hacket

Hej
Er der hjælp at hente herinde. Min søns msn er blevet hacket, han kan ikke længere komme ind via sin kode og ham der har gjort det får hans venner til at oplyse deres Steam kode fordi at min søn  samtidig er admin af en spilleserver.
Det er noget være skidt at han der, er kommet ud i og er dybt ulykkelig over at hans venner mister deres adgang til spillet via hans msn forbindelse.
Hvad er der at gøre?
Mvh
Alfredo
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 21:16 #1
Du kan ikke gøre andet end at kontakte msn! og så må din søn lige oprette en midlertidig msn.. advare sine venner via. sin nye msn og selvfølgelig ringe hvis det er.

Du kan ikke hacke den tilbage.. det er msn som skal give jer password til den
Avatar billede plazm Nybegynder
20. marts 2005 - 21:30 #2
Der er ikke så meget at gøre i dette tilfælde. MSN kan ikke give dig koden igen, da alle jo kan udgive sig for at være en hvilken som helst person. Men det skader jo ikke at prøve.

Desuden skal du lære din søn at ingen har brug for adgangskoder ud over programmet som han vil logge ind på. Det samme gælder hvis han er på IRC. Det er tit set at folk kører et script som "giver dem rettigheder" og så mister deres adgang til Quakenet Auth.
Det ville være en god ide hvis han havde flere forskellige adgangskoder til de forskellige steder han er, for det minsker skaden hvis det skulle ske igen.

Dog vil jeg lige sige at det er alt for ofte disse ting sker, og at der burde være noget information i TV/andre steder om sikkerhed på nettet
Avatar billede jpvj Nybegynder
20. marts 2005 - 21:32 #3
Enig - send en mail til msn.com.

Behandlingstiden er et par dage, og du skal oplyse, at den er blivet "hi-jacked".

MSN support, vil formodentlig bede dig om, at oplyse hvilken ISP der blev brugt til at oprette mail-kontoen med, ca. hvornår den er blevet oprettet, evt. hvilke mails, der ligger på den og hvilken mail, de skal sende en ny kode til.

Det vil muligvis være nemt at finde frem til ham, der har overtaget mail kontoen. Det kræver at man finder et IP nummer på maskinen og noterer klokkeslettet. Det kræver dog en politi anmeldelse samt at politiet går ind i sagen, for at få tele selskaberne til at oplyse hvilken kunde, der har anvendt det pågældende IP nummer.

Der er ingen tvivl om, at det er strafbart - det er så op til Jer, at beslutte hvor meget i ønsker at gøre ud af sagen.

PS: Det er ikke svært at overtage en hotmail/msn konto. Det kræver kun lidt personlig viden...

Pas bla. på at bruge et let svar på "spørgsmål til glemt password", ex. kæledyrs navn.
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 21:35 #4
Man kan godt få sin kode igen:) hvis man har tasted nogen private oplysninger ind i sin hotmail osv og de ikke er blevet ændret er det allerede et godt udgangspunkt! og så kan de desuden også se hvis passwordet er blevet ændret for nyligt.
Avatar billede plazm Nybegynder
20. marts 2005 - 21:35 #5
jpvj, jeg er ked af det, men som oftest kan du ikke anmelde det til politiet, da han uden tvivl ikke har hacket sig til passwordet, men enten gættet "Glemt Password" eller også narret sønnen til at skrive password, enten frivilligt eller ved at trixe det ud af ham.
Avatar billede the_ghost Nybegynder
20. marts 2005 - 22:34 #6
Har I prøvet om I kunne "hacke" den tilbage?

Jeg har hjulpet en del af mine kammerater med akurat det samme problem, og i alle disse tilfælde har personen, der har "hacket" MSN-kontoen, ikke ændret det Hemmelige spørgsmål samt det Hemmelige svar. - Hvis dette også er tilfældet i jeres situation, burde i kunne komme ind den vej.. Bare husk at ændre det når / hvis I kan komme ind.
Avatar billede alfredo Nybegynder
21. marts 2005 - 06:58 #7
Hej
Mange tak for alle svarene, jeg har det ad h til i dag. Aner faktisk ikke hvad vej jeg skal gå. Jeg kan ikke forestille mig at min søn har udleveret sit password til nogen. Det hemmelige spørgsmål må jeg nok erkende at meget nemt når man kender ham.
Jeg kunne også godt leve med at idioten har overtaget hans msn men at han på en eller anden måde snyder hans Clan-members til at udlever deres Steam-id og derefter på en eller anden måde ændre deres adgangskode så de derved mister den. Det er bare for meget. Clan members der truer ham med at komme og slå ham ihjel fordi at de tror at det er ham der har hugget deres adgang til Steam, på trods af at det er os der er admin og det er os der betaler hele skidtet mener nogen at vi har behov for sådan noget. Vi måtte have politiet til at kontakte en der udsatte ham for trusler igår, han er 12år og dybt rystet. Vi lukker nu vores server som ellers var blevet meget populær men det her er bare for meget.
Det værste er jo bare at det er en han kender meget godt som kender hans mailadresse osv.
Jeg kan bare ikke forstå hvordan han kan overtage deres Steam Account ved at kende deres Steam ID
Nogen der besvare det.
Mvh
Alfredo
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. marts 2005 - 07:49 #8
Hej Alfredo,

Ja, tingene kører nogen gange skævt. Synes det er helt fint med en politi anmeldelse for truslerne. Hvis I har en WEB side til spille serveren - eller der kan kommunikeres på anden måde, så beskriv hele sagen her. Det vil kunne spare jer for nogle ubehageligheder.

Hvis I kører serveren, må I kunne logge trafikken. Find "tyvens" IP nummer og anmeld ham til politiet.

Og ja, det er klart ulovligt at skaffe sig adgang til IT systemer, hvad enten det er ved at gætte et password eller ved at udnytte svagheder i sikkerheden omkring system/i selve systemet.

Som du selv skriver: Man kan da godt leve med, at nogen overtager en msn adgang. Men alle de ubehageligheder, der følger er ikke sjove.

Hvis du ønsker hjælp til at fremskaffe de tekniske beviser til en politi anmeldelse, så læg en mail adresse jeg kan kontakte dig på.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. marts 2005 - 07:50 #9
Sorry - ovenstående skulle bare være en kommentar, og så skulle jeg ramme "Abonnér", men det lykkedes altså at ramme "Svar" i stedet.
Avatar billede alfredo Nybegynder
21. marts 2005 - 15:25 #10
Hej jpvj
Jeg vil gerne have noget hjælp til at finde denne person, jeg er langt fra ekspert i computerteknik. Serveren som vi har spillet er en vi lejer ved servercamp i tyskland.
De skriver også at jeg kan se i logfilerne hvem der har været inde på den.
Så kan jeg kun finde ham hvis han bruger de Steam ID som han har overtaget fra de andre, er det ikke rigtigt?
Jeg skriver aldrig min rigtige mailadresse, men du kan få fat i mig på soehusbadminton@webbyen.dk det er også mig. Så skal jeg nok give dig den rigtige, hvis du mener at jeg har en chance for at finde denne person.
Mvh
Alfredo
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. marts 2005 - 16:09 #11
Jeg mailer dig.

/JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. marts 2005 - 16:16 #12
Du skjuler dig lidt for godt :-)

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

  soehusbadminton@webbyen.dk
    SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<soehusbadminton@webbyen.dk>:
    host 81.19.232.252 [81.19.232.252]: 550 User soehusbadminton@webbyen.dk not found.
Avatar billede alfredo Nybegynder
21. marts 2005 - 18:07 #13
Det er jeg da ked af, men jeg kan se at jeg har glemt bindestregen.
soehus-badminton@webbyen.dk
Det må du undskylde.
Mvh
Alfredo
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. marts 2005 - 20:28 #14
Det går nok - vi prøver bare igen :-)