Avatar billede damski Nybegynder
20. marts 2005 - 18:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

NTLDR is missing, kan ikke starte op.

Jeg har dette problem og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, har samtidig ikke kunne finde min bootdiskette, så ved ikke om det vil løse problemet. Kan en bootdiskette løse det og i så fald hvor kan man lige nappe sådan en ned fra nettet.

Problemet startede da jeg slettede nogle filer, og har åbenbart fået denne NTLDR væk også.

MVH

Damski
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 18:41 #1
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 18:41 #2
Avatar billede hcma Novice
20. marts 2005 - 19:06 #3
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2005 - 19:13 #4
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2005 - 19:20 #5
ja du er ude i noget - der kan tage lidt tid at ordne -
se ide****

hvis det ikke hjælper med at kopier dem ind på c drevet igen,ved hjælp af genoprettelse konsol.vil jeg anbefale en repair af xp.
sådan starter du op i genoprettlse konsol.ved de 6 boot disk få du xp cdrom til at starte - vælg den version der passer til din xp / xp med sp1 / xp med sp2 og home eller pro:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994
dernext skal du vælge r for at starte i genoprettelse konsul når det bliver tilbudt.HUSK AT KOPIER DEM PÅ DISKETTE FØRST NTLDR OG NTDETECT.COM DA DU SKAL KOPIER DEM DERFRA TIL C SÅDAN HER:
A:\
COPY A:\NTLDR C\:
COPY A:\NTDETECT.COM C:\
DA KONSOLEN IKKE VIL GØRE DET FRA EN MAPPE I386 SE TIP
EXIT
GENSTART
HVIS DET IKKE hjælper skal du vælge
at start med de 6 disk der passer til din windows cdrom xp,spring tilbudet om genoprettelse konsul over,vælge at repeer xp
HUSK AT HAVE DIN XP CD NØGLE PARAT I SLUTNINGEN AG INDSTALLATIONEN....
ide**** jeg ville vælge,da 6 start disk oa tager tid....
[[[eller sæt harddisk i anden pc og kopier de nævnte filer
COPY X:\i386\NTLDR C\:
COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:\
hvor x er dens cdrom dre3v hvor xp cdrom er i]]]
go jagt mede at få den op at køre igen.
Avatar billede damski Nybegynder
20. marts 2005 - 19:57 #6
Okay, er væk fra min egen pc idag, men vil prøve de ting og vende tilbage.
Avatar billede damski Nybegynder
05. april 2005 - 19:03 #7
gjgjg
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2005 - 19:06 #8
Er der også en forklaring ???
Avatar billede hcma Novice
05. april 2005 - 20:30 #9
damski >>  hvordan, hvorledes ....?????
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2005 - 21:23 #10
flot
Avatar billede kalp Novice
05. april 2005 - 22:25 #11
skummelt.
Avatar billede damski Nybegynder
02. december 2005 - 17:43 #12
Hey, undskyld.. tog min hardisk ud af comouteren også gik jeg over til min lillebror.. der tog vi så og fandt de slettede filer.. som heldigvis stadig lå i skaldespanden..

Igen undskyld..