Avatar billede martinjaeger Nybegynder
20. marts 2005 - 17:07 Der er 1 kommentar

Intet output fra grafikkort, evt. defekt CPU el. Bundkort

Hej eksperter !

Mit grafikkort sender ikke data til min skærm !

Her er hvad jeg har prøvet indtil videre. Skærm-kablet er prøvet sat til en bærbar hvor den modtager data fint fra. Har udelukket at skærmen er defekt.

Jeg har haft grafikkortet ude af maskinen, sat et andet i, startet op, samme problem opstår. Har haft CPU ude, checket ben(ingen fejl), påført ny kølepasta på CPU for en sikkerheds skyld. Samme fejl. Har testet RAM-blokke ved at starte op med først den ene, og derefter den anden. Stadig samme problem. Frakoblet alle eksterne enheder, samme fejl. Startet op med kun RAM, CPU, og HD, stadig samme fejl. Har prøvet at resete CMOS'en på bundkortet(vha. jumper)

Har på fornemmelsen at enten min AGP-slot og/eller CPU er defekt. Har i nogle ideér til hvordan jeg kan teste disse ? Hvilke symptomer leder jeg efter ?

Jeg tror ikke PC'en går igang med at boote ordentligt da der ikke er nogle tegn på selftest og diagnose lyde(beeps). Skyldes dette en defekt CPU, oder was ?!

Jeg bør sige at jeg for ca. en måneds tid siden legede lidt med at tweake min CPU vha. FSB Mhz forøgelse. Det er en P4 2.4 GHz, som jeg havde op på 2.8 GHz. Men kun et øjeblik. Siden da har jeg ikke forsøgt at tweake(overclocke) den, og den har kørt uden problemer.

Jeg glæder mig til at høre jeres holdning og evt. egne erfaringer.

På forhånd tak.

Venligst

Martin Jæger
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
21. marts 2005 - 10:22 #1
er der nogen dioder der tænder, blæsere der starter eller lign?
Ellers er det måske din strømforsyning der er smuttet.