Avatar billede manga Nybegynder
20. marts 2005 - 15:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Postfix+mysql+virtuelle brugere opsætning (step-by-step)

Hej, jeg har i lang tid brugt exim4 som mailserver på min Debian-box.

Nu vil jeg gerne starte med at bruge postfix.
Jeg søger derfor hjælp til følgende:

> Postfix, Imap, Mysql

Vil gerne have en mailserver hvor jeg via webinterface let kan oprette virtuelle brugere, som ikke har shell adgang, men udelukkende er brugere på mailserver (dvs. har email konto)

Hvis det er bedre ønsker jeg at brugerne er gemt i en mysql database.

Brugere skal kunne hente email via IMAP4 protokol.
(kan godt lide at man bare synkroniserer mail i stedet for at hente mail ned fra mailserveren.

Er der en der kan give mig en step-by-step guide ?
Eller henvise mig til sådan en guide ?

Er ikke expert i linux endnu, men blevet til superbruger gennem årene, derfor må det stadig gerne være let!

Jeg har Debian (testing) installeret, samt mysql og phpmyadmin, apache 1.3.
Avatar billede ncp- Nybegynder
21. marts 2005 - 11:13 #1
Du kan prøve denne guide.

http://linux-support.dk/index.php?id=1

Den har sådan set alt det du søger, og så bygger den meget på sikkerhed.
Avatar billede manga Nybegynder
23. marts 2005 - 10:29 #2
meget fint, rigtig god begynder guide, takker