Avatar billede anakin_solo Nybegynder
20. marts 2005 - 12:06 Der er 8 kommentarer

LaTeX problemer

Har siddet og skrevet en aflevering ind på en computer på mit arbejde, hvorefter jeg vil skrive videre på den hjemme. På jobbet compiler den fint til .dvi, og når jeg kommer hjem og prøver det samme får jeg denne fejl:

LaTeX Error: Command \textbrokenbar unavailable in encoding OT1.

og så fatter jeg hat. Har aldrig set den fejl før...
HJÆLP :) Det er til i morgen... :)
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
20. marts 2005 - 12:16 #2
Hvis jeg bruger \usepackage{textcomp} kan jeg godt compile, men den fooxer mine æøå'er op... Det er helt vildt sort... Hvorfor er der lige pludselig noget i vejen med det?
Avatar billede soreno Praktikant
20. marts 2005 - 12:25 #3
Kan du lave en minimalt testcase (som viser fejlen) jeg kan se ?
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
20. marts 2005 - 12:35 #4
Der er ikke noget output... Og fejlen kommer så snart jeg skriver et æ, ø eller å. jeg har kaldt disse pakker: amsmath, amsfonts, babel (dansk), inputenc, amssymb, graphicx.
Og hvis jeg kalder textcomp også, så kan jeg godt få et output, men med Yen-tegn og alt muligt rod i stedet for æ, ø og å...
Avatar billede soreno Praktikant
20. marts 2005 - 12:38 #5
Dvs. dette fejler:
\documentclass[10pt, a4paper]{article}
\usepackage[danish]{babel}
\usepackage[latin1]{inputenc}
\usepackage{amsmath}
\usepackage{amsfonts}
\usepackage{amssymb}
\usepackage{graphicx}

\begin{document}
Foobar
\end{document}
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
20. marts 2005 - 15:41 #6
yes... Men det har lidt løst sig selv... Startede mere eller mindre forfra.. Men tak for hjælpen! Skriv et svar, hvis du vil have point!
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
20. marts 2005 - 15:42 #7
altså jeg mener, bare skriv ellet eller andet, der er "et svar" så får du point...
Avatar billede soreno Praktikant
20. marts 2005 - 15:48 #8
Behold du bare dine points.