Avatar billede macfreak Nybegynder
20. marts 2005 - 10:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Begrænset downloadhastighed på P2P programmer.

Heysan!

Jeg sidder på en 2½ mbit linje, og kan skubbe ca. 300 kb/s, hvilket jeg har testet på div. speedtests..
Problemet er når jeg henter fra henholdsvis DC++ og Bittorrent, så kommer jeg aldrig over 60-63 kb/s.. Jeg har åbnet de relevante porte på min router, og der er fuld forbindelse.
Hvad kan skyldes denne begrænsning? Det skal lige siges at jeg før har været over oppe og runde de 250 kb/s på dc++. Og jeg ved godt at min hastighed ned er afhængig af andres upload, samt min egen, men tro mig, jeg har fundet de brugere som plejer at sende med langt mere end 60 kb/s.. :-)

Hvad kan være mit problem? Er det noget med portene, hvis der er begrænsninger på enkelte porte eller lign?

Mvh. Jeppe B. Madsen
Avatar billede macfreak Nybegynder
20. marts 2005 - 12:42 #1
Anyone? :-)
Avatar billede macfreak Nybegynder
20. marts 2005 - 22:16 #2
Jeg har nu fundet ud af at jeg i Passiv tilstand i Direct Connect har fuld hastighed, i modsætning til "Active" tilstand hvor min hastighed er begrænset.. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede macfreak Nybegynder
22. marts 2005 - 20:07 #3
Svaret var simpelt, Min router kan ikke klare mere end 512/512 når man benytter sig af portforwarding.. :-) det er en SpeedStream 2601 router, til evt. forbipasserende med samme problem.

- Jeppe B. Madsen