Avatar billede erikbredsted Nybegynder
20. marts 2005 - 10:16 Der er 6 kommentarer

Maxtor onetouch. Onde onde ting

Oh hvem der dog blot havde læst en nogle reviews i stedet for kun at gå efter flot design og en nogenlunde pris på edbpriser. her er et ud af utallige links.
http://www.dealtime.com/xPR-Maxtor_OneTouch_FireWire_and_USB_250_GB_A01A250
Tendensen er at i ca. ½ af reviewsne får den topkaraktere og den anden halvdel får den fingeren..... nedad vel at mærke. Når den kører er den god, men det gør den så også kun sjældent. efter ca. 3 - 5 måneder går den ned og laver device I/O errors etc.
I mit tilfælde fryser den min windows explorer i et par minutter når jeg går ind i denne computer og når jeg så efter at ikoner endelig er kommet frem trykker på G: som min maxtor åbenbart er blevet omdøbt til (da den virkede var den E:), fryser den igen i et par minutter hvorefter den siger "device I/O error".
Er der nogen derude der kender et godt recovery program der kan redde min surt opsparede data, og hele mit elektroniske bevis på at jeg har eksisteret?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. marts 2005 - 10:42 #1
Du kan evt prøve dette program:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm

Jeg har aldrig selv prøvet det, men det er vist det eneste gratis produkt jeg kender som kan arbejde på ntfs partitioner.

Og du bør pille harddisken ud af usb boksen og sætte den direkte til ide controlleren, for at udelukke fejl på selve usb-boksen.

Som du sikkert også selv har fundet ud af, er chancerne for at du kan gendanne nogen af dine data meget små. Jeg kan ikke mindes at det faktisk er lykkedes i nogen af de spørgsmål jeg har været med i hvor fejlen var i/o fejl.
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
20. marts 2005 - 15:27 #2
Det er vist et FAT filsystem.
Nå men nu kører jeg getbackdata
http://www.runtime.org/gdb.htm
og efter nogle læsningsfejl i starten er den begyndt at finde filer, så det tegner vel nogenlunde.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. marts 2005 - 15:28 #3
Det lyder søreme godt. Jeg krydser fingre.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2005 - 15:33 #4
Jeg ar også haft problemer med en Maxtor onetouch, som tonnybrandt skriver, så hjalp det at pille den ud af boxen, og sætte den til IDE, så var der ikke problemer med at læse den.
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
20. marts 2005 - 15:49 #5
Ja, men jeg laver lige en ordentlig omgang recovery på min data før jeg laver noget andet.
Men garantien ryger hvis jeg tager den ud af boxen fordi der sidder sådan et klistermærke på en af skruerne.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2005 - 16:10 #6
Lyder fornuftigt !.