Avatar billede mikkelbm Nybegynder
19. marts 2005 - 20:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med asp sider

Hej

Jeg er snart ved at blive skør over at bøvle med iis...

Mit problem er, at jeg ikke kan få den til at vise asp sider.

Jeg har flere gange geninstalleret iis'en - uden held.

Jeg har været nede i loggen og kigge, og der står:

#Software: Microsoft Internet Information Services 5.1
#Version: 1.0
#Date: 2005-03-19 19:00:03
#Fields: time c-ip cs-method cs-uri-stem sc-status
19:00:03 127.0.0.1 GET /iisstart.asp 500

Jeg er blank mht. hvad jeg skal gøre. Ved ikke om jeg har glemt at slå et eller andet til, men det virker i hvert fald ikke!

Jeg kan sagtens skrive: http://localhost/billede.gif og få den vist - så serveren kører. Hvad gør jeg galt?

På forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2005 - 20:31 #1
at du kan skrive http://localhost/billede.gif har ikke noget med om serveren kører eller ej - billeder bliver sendt direkte til klienten og går for så vidt ikke gennem serveren.

hvis du for en rigtig fejlmeddelelse om kan det være det kan hjælpe;

funktioner -> internetindstilinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelser om uskadelige http-fejl"
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
19. marts 2005 - 20:35 #2
Har jeg gjort, men jeg synes ikke rigtig at den er brugbar:

Server Application Error

The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.
Avatar billede brummelum Nybegynder
21. marts 2005 - 12:00 #3
Den sidste linie: "GET /iisstart.asp" viser at din HTTP req. er landet på IIS'ens default website - skal den det ?

Er det en 2003 server ? Så skal du måske enable ASP scripting i IIS-MMC'em
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
21. marts 2005 - 12:26 #4
Ja, den skal bare vise default siden (det ville da være en start :)

Og jeg kører iis'en på en almindelig xp-pro.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
25. marts 2005 - 00:29 #5
Efter at have prøvet stort set alt, endte det med en reperation af Windows. Herefter virkede det.
Drastisk gøremåde, men i mit tilfælde er jeg 100% sikker på, at det var Windows's skyld.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
25. marts 2005 - 00:29 #6
svar...