Avatar billede ivano Nybegynder
19. marts 2005 - 17:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Comp fryser efter installation af netkort

Hej!
Jeg er netop gået over til trådløs ADSL og har købt et Zyxel Zyair b-320 netkort til min comp. Der står i brugsanvisningen at jeg skal installere utility fra driver cd'en før jeg sætte kortet i. Det gør jeg så. Slukker computeren, slukker for strømmen og sætter kortet i. Starter computeren op, så kommer xp og siger den har fundet kortet og den bruger driveren fra cd'en, hvilket er den nyeste der findes. Problemet er at når den kommer til den sidste fil fryser computeren  fuldstændig og jeg må slukke på hovedafbryderen. Når jeg prøver at starte comp igen fryser den ved login skærmen. Så jeg må tage kortet ud for at starte normalt igen...

Men kortet virker fint i den computer jeg sidder ved nu, og jeg brugte akkurat samme fremgangsmåde. Og den er endda 5 år ældre...

Min computer er med Intel 865Pearl motherboard med onboard lyd og lan, GF5700Ultra grafik, 1gb ram, og xp professional.
Der er ingen IRQ konlfikter og jeg har prøvet at slå både onboard lyd og lan fra uden der sker nogen ændringer. Jeg har desuden opdateret bios og chipset igår.

Hjælp mig, hvad kan det være?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. marts 2005 - 18:05 #1
Har du prøvet "bare" sætte netkort i uden en Utility preinstallation?
Avatar billede ivano Nybegynder
19. marts 2005 - 20:35 #2
Nej for i manualen står der: Vigtigt, sæt ikke kortet i før du har installeret utilitiet... Jeg vil helst ikke stå uden en garanti hvis jeg ikke følger den anvisning...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. marts 2005 - 02:16 #3
Dit netkort kan ikke blive ødelagt af at blive sat i en computer uden at driveren er installeret.

Så prøv blot at afinstallere driverne i tilføj fjern programmer, og luk computeren.
Sæt så kortet i.
Start computeren og når den kommer og spørger efter drivere, lægger du cdrom'en i og beder om at den selv skal søge efter driveren.

Se om det går bedre.
Avatar billede ivano Nybegynder
20. marts 2005 - 14:40 #4
Det er det samme problem igen... Kan min computer bare ikke fungere sammen med det?
Avatar billede ivano Nybegynder
20. marts 2005 - 15:26 #5
Hvis det har nogen betydning så er den sidste fil, altså der hvor den fryser "ZD1202.sys"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. marts 2005 - 15:26 #6
Tjaa.. det er jo svært at sige. Prøv at downloade og installere de nyeste bundkortsdrivere fra fabrikantens hjemmeside. Til tider kan det hjælpe på sådanne fejl.
Avatar billede badazz Novice
20. marts 2005 - 15:27 #7
Hvis du har monteret netkortet i pci slottet lige under AGP porten, kan det i nogle tilfælde skabe interne konfligter, prøv at sætte kortet i en anden PCI port... hvis du ikke har monteret den i slottet under grafikkortet, kan den, hvis der sidder ændre PCI kort over eller under den, også skabe konfligter, prøv derfor at sætte kortet i et andet PCI slot...
Avatar billede ivano Nybegynder
20. marts 2005 - 15:27 #8
Citat fra mit indlæg: "Jeg har desuden opdateret bios og chipset igår."
Det gav ingen effekt...
Avatar billede ivano Nybegynder
20. marts 2005 - 15:28 #9
Har jeg også prøvet Badazz
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
21. marts 2005 - 10:36 #10
hvis det ikke var fordi at du skriver det virker på ældre pc med original driver, ville jeg have sagt prøv en ældre driver. det er en XP-driver du bruger? du kan evt forsøge med en driver til win2000 istedet, har før hørt om at xp-driver ikke duede, men at en opsætning virkede med win2000 driver i xp.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
21. marts 2005 - 11:40 #11
Åbenbart en aktiv Windows service, som forhindrer installationen:

http://www.zyxel.dk/fileadmin/user_upload/PDF_documents/FAQ_-_xp.pdf
Avatar billede ivano Nybegynder
21. marts 2005 - 12:44 #12
Nu har jeg formateret og geninstalleret windows og netkortet installeres fint nu. Det virkede som den eneste løsning...
k.
Jeg havde også tjekket den fra.
Avatar billede ivano Nybegynder
21. marts 2005 - 12:44 #13
Og så er denne tråd slut