Avatar billede jacobmose Nybegynder
19. marts 2005 - 14:50 Der er 5 kommentarer

sætter jeg "kode" på kan jeg ikke komme på nettet

Hej !

Jeg har fået mig en trådløs router, og kan nu gå på nettet trådløs, men jeg vil jo gerne have en kode på

Sætter jeg koden på (WEB 128 bit) så kan jeg godt logge på routeren, men der er ikke forbindlse til noget som helst.. hva kan det være..

Er det routeren eller min computers opsætning ?

Jacobm
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2005 - 16:19 #1
hvilen router har du?
Avatar billede jacobmose Nybegynder
19. marts 2005 - 17:36 #2
Hej !

Det er en linksys wirelees-b

Jeg sad lige og legede med det, og så gik min bærebar helt i ged.. kan ikke starte op igen så nu ligger jeg den om..

men det som om den ikke for tildelt nogen ip adresse.. jeg har samme problem når jeg prøver at logge på et trådløs netværk uden sikkerheds kode, jeg nogle gange er ved, men det tænkte jeg ikke videre over, før nu hvor det er min egen den ikke virker på. som sagt så finder den netværket, kommer efter noget tid på og så kan den ikke mere..
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2005 - 23:44 #3
Hvis du kunne logge ind i routeren (ikke nok at du kan se at der er trådløsforbindelse) så kandu også komme på nettet. Det kunne tyde på at du laver fejl når du sætter wepkryptering på.
Avatar billede jacobmose Nybegynder
20. marts 2005 - 10:55 #4
Okay.. Men hva gør jeg så forkert.. hvis vi nu tager den router der ikke er kryptering på.. den kan jeg godt komme på og ind i indstillingerne i routeren.. men der er stadig ikke noget net andet end hver 20. gang cirka, der virker det.. hvis jeg prøver at Reparer hjælper det heller ikke..
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
21. marts 2005 - 10:39 #5
hvis du ikke har forbindelse fra routeren, er det den der fejler. Den skulle gerne have forbindelse hele tiden, når den er tændt.