Avatar billede coldfusion Nybegynder
19. marts 2005 - 13:05 Der er 2 kommentarer

"Begrenset netværks adgang"

Jeg har en Jensen switch som jeg har forbundet til mit ADSL modem med et krydset kabel derefter har jeg forbundet switch'en til min computer med et til krydset <-(er ikke helt sikker) problemet er bare at jeg får "begranset netværks adgang" og absolut ingen internet forbindelse hva har jeg gjort forkert?

Skal lige siges at jeg har lånt switch'en af en ven som jeg ikke kan få fat på i øjeblikket så aner ikke hvad ip'en på switch'en er så jeg kan ikke komme til at sætte den op...
Avatar billede leif Seniormester
19. marts 2005 - 13:18 #1
En Switch deler ikke IPadresser ud !

Mellem switchen og din computer skal der ikke sidde Krydset kabel, men et lige kabel (Det mest almindelige)
Avatar billede badazz Novice
20. marts 2005 - 15:34 #2
Som Leif siger, så deler en swich ikke ip adresser ud.. men hvis du har 2 dynamiske ip adresser fra din udbyder, kan du godt bruge swichen, mange swiche finder selv ud af om det er krydset eller stright signal de får fra routeren. men fra swichen til pc´en skal det være et lige kabel. så burdte du kunne få en computer på nettet, tjevk eventuelt med din udbyder, om du har flere dynamiske ip adresser så du kan bruge flere computere på swichen. ellers skal du have fat på en router, (en router er en slags "server" som er koplet på nettet, og sører for at alle andre compuere kan gå på nettet,)