Avatar billede louise Nybegynder
27. marts 2001 - 20:04 Der er 5 kommentarer

Liste over adgange på NT 4.0

Kan man få et program, som udskriver en MEGET detaljeret liste over hvem der har adgang til hvad (filniveau) på et NT 4.0 baseret netværk?
Såvidt jeg husker, var det ikke noget problem i Novell, og heller ikke i Windows 2000, men det er vi ikke gået over til endnu.
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 11:21 #1
mener du en bruger liste??
ellers skal du gå ind i user manager
ligger vidst under admistrative tools
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. marts 2001 - 11:30 #2
tjaaahh... Novell\'s nlist kan jo desværre ikke bruges i et NT miljø :/

Jeg vil foreslå at tage et kik på DameWare - http://www.dameware.co.uk/dameware.htm

Et ganske godt lille værktøj, der skaber væsentligt bedre overblik.
Avatar billede louise Nybegynder
28. marts 2001 - 19:10 #3
Hej nanoq!

Dit link er udmærket, men det er nogenlunde hvad NT 4.0 kan i forvejen, her er det sikkert bare mere brugervenligt.
Avatar billede louise Nybegynder
28. marts 2001 - 19:14 #4
Jeg må hellere omformulere mit spørgsmål - jeg har brug for at vide hvad en enkelt bruger (eller gruppe) har adgang til, ikke omvendt.
Dette mener jeg ikke kan lade sig gøre i NT 4.0, da den fungerer omvendt, altså får man på mappe/filniveau at vide hvem der har adgang.
Avatar billede dameware.dk Nybegynder
03. maj 2002 - 08:25 #5
Hej Louise, Det du leder efter er nok mere et program som hedder Security Explorer fra Small Wonders Software. Du kan læse mere om programmet her: http://www.dameware.dk/SmallWonders.htm

mvh.
Peter Vang
DameWare Scandinavia