Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
18. marts 2005 - 17:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Div og billeder i div'en

Hej

Jeg har en div som skal indeholde nogle billeder. I Opera og Firefox virker det fino, men da de fleste bruger IE skal den jo også virke der.
Som man kan se "svæver" mine billeder over bunden af div'en hvilket de ikke skal. sådan som siden ser ud i Opera og Firefox er den bare fjong, men i IE irritere det mig da det ødelægger ideen om at de var faner man trykkede på...

www.109.dk/ranger/new

www.109.dk/ranger/new/css/ranger.css

der har i materiallerne

Jeg har lagt " border: 1px White solid; " ind i mine divs for at i kan se problemet lidt bedre...
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
18. marts 2005 - 18:11 #1
www.109.dk/ranger/new/eksempel.jpg

her kan i se problemet... IE til højre!
Avatar billede olebole Juniormester
18. marts 2005 - 20:06 #2
<ole>

For at IE bare skal kunne forstå CSS nogenlunde, kræver det, du har URL'en med i din DTD. Du bør med andre ord skrive:
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Læs evt. mere om det her (under DocType Switch):
  http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnie60/html/cssenhancements.asp

Idet du har udeladt semikolon efter 'relative', disabler du hele din regel 'iframe#iframe2'.

Derudover er det en rigtig dårlig idé at bruge ord som 'iframe' som ID. Det ord er i forvejen forsynet med en fast betydning, så at bruge ordet i andre betydninger, er at sætte vand over til øretæver  ;o)

Det vil uden tvivl hjælpe på dit aktuelle problem, hvis du skriver:
  font-size: 0px;
  line-height: 0px;
- i din regel 'div#fanebladeholder'.

/mvh
</bole>
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
19. marts 2005 - 16:20 #3
tarker! et svar så jeg kan give point?
Avatar billede olebole Juniormester
19. marts 2005 - 16:41 #4
s'gerne  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
21. marts 2005 - 22:12 #5
Tak for points  :)