Avatar billede dock Praktikant
18. marts 2005 - 17:20 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

B-one, Surftown, Teaminternet, Concor - Hvad skal man vælge?

Skal have et firma med 5 op at stå. Vi skal bruge en domain registrant/webhotel. Vi kommer selv til at have en exhange server stående, men ikke webserver. Vi taler om et .dk domain.

Er der nogen, der kan sige noget godt/dårligt om dem der har nået min shortliste: b-one, surftown, teaminternet, concor ??

Eller er der en helt anden jeg bør bruge?
Pris og stabilitet er et isue!
Avatar billede jokvan Nybegynder
18. marts 2005 - 17:24 #1
hej,

du skal IKKE vælge nogle af dem! surftown og b-one er til for sjov hjemmesider, som ikke vil det bedste. Jeg ville vælge www.danhost.dk som er det de pro bruger, og de har de hurtigste servere i danmark!

har selv købt der anbefaler det også

ps. en jeg kender valgte surftown, men valgte senere danhost.dk fordi han inså de var bedre!
Avatar billede whee Nybegynder
18. marts 2005 - 17:30 #2
www.elitehost.dk
Det henvender sig mest til firmaer. Prisen er lidt højere, men kvalitet kan altid betale sig.
Avatar billede jokvan Nybegynder
18. marts 2005 - 17:32 #3
tag www.danhost.dk de har den hurtigste forbindelse i danmark!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. marts 2005 - 18:58 #4
er meget tilfreds med surftown, de har et imponerende kontrolpanel: http://www.surftown.dk/default.asp?docid=11E82157-62C2-40C1-ABCF-E10068FD673F
Avatar billede jokvan Nybegynder
18. marts 2005 - 19:21 #5
ja, men så kender du ikke danhost!
Avatar billede goose Nybegynder
18. marts 2005 - 19:58 #6
Sig mig en gang jokvan, får du provision af danhost ?
Nu er det lykkedes dig at nævne dem 3 gange i den her tråd.

/Goose
Avatar billede giang Nybegynder
19. marts 2005 - 12:11 #7
Surftown har pt. et tilbud med et års gratis webhotel. Se her: http://www.webhostpriser.dk/nyheder/250/
Avatar billede ouch Nybegynder
21. marts 2005 - 15:18 #8
Jeg har selv haft Surftown i lidt over et halvt år, og kigger selv efter en ny host. Jeg blev anbefalet Surftown p.g.a. pris og deres store kontrolpanel, hvilket er meget tilfredsstillende, men desværre har de ekstremt mange stabilitetsproblemer. Jeg kører 2 forskellige sites via dem, og det er sjældent at jeg kommer igennem en måned uden at skulle klage til dem 2-3 gange over langsome svartider, server nedbrud og databasefejl.

Jeg vil anbefale alle der går efter stabilitet at holde sig langt væk fra Surftown. Men hvis man bare skal have noget "billigt lort" der virker det meste af tiden er de helt fine.
Avatar billede it-dk Nybegynder
23. marts 2005 - 19:50 #9
Hej jeg kan anbefale www.unitspeed.dk. Jeg bruger dem til flere af mine domæner og jeg er yderst tilfreds med deres service og support. De er ikke så billige som b-one og surftown men pris og kvalitet hænger ofte sammen. De kan sikkert også gøre så du selv står for mail (din egen mail server). Det er jo bare at rette i zone filen. Du kunne evt tale med dem.
Avatar billede dock Praktikant
24. marts 2005 - 00:55 #10
Jokvan - jeg ved ikke hvad du har gang i. Danhost minder mest om "en server i skabet på et kollegieværelse". Der er ingen kontakt oplysninger eller fakta på deres oppustede website. Det CVR nummer, der oplyses på krak eksisterer ikke. På samme adresse er et enkeltmandsvirksomhed, der ikke engang har Danhost som binavn. Og så tager de alligevel mere for det end etablerede virksomheder. "det de pro bruger" ...det tror jeg nu ikke.

james_t_dk, giang, ouch, it-dk, whee - får lov til at dele pointene for jeres seriøse indlæg. Venligst læg et svar.
Avatar billede dock Praktikant
24. marts 2005 - 00:58 #11
bye the way - så har jeg givet chancen til Surftown for at vise deres værd. Hvis performance ikke lever op til mine krav vil jeg skifte til et af de etablerede (a la Dandomain) ...de koster bare 10 gange så meget :-O
Avatar billede it-dk Nybegynder
24. marts 2005 - 10:16 #12
glad for du kunne bruge det og takker.
Avatar billede younk-dk Nybegynder
29. marts 2005 - 16:12 #13
http://www.webhostpriser.dk/

Der kan du tjekke alt fra priser til service nivaue
Avatar billede dock Praktikant
29. marts 2005 - 18:13 #14
tak - younk-dk, men giang har allerede henvist til den site.
Der er desværre ikke nogen rating af de forskellige udbyderes service niveau andet end den rent faktuelle, som de selv oplyser om.

Hvad bliver der af svar fra james_t_dk, giang, whee ??
Avatar billede skildpadden Nybegynder
04. april 2005 - 08:27 #15
www.pixelfiber.dk leverer et kanont web-hotel til 25 kroner for en måned:

Nyoprettelse eller flytning af domænenavn [i]
Microsoft Windows Server 2003 [i]
500 MB serverplads [i]
Fri trafik [i]
100 e-mail-konti [i]
Webmail [i]
POP3 mail [i]
Online administration af e-mail-konti [i]
Eget CGI-bibliotek (Perl) [i]
ASP/ASP.NET/PHP/SSI [i]
Access database [i]
MySQL database (50 MB) [i]
Mulighed for MS-SQL (50 MB) + 25,-/md. [i]
Subdomæner [i]
Online administration af subdomæner [i]
Log fil-adgang [i]
FTP-konto til filoverførsel [i]
Understøtter Microsoft Office produkter [i]
Microsoft FrontPage serverudvidelser [i]
Daglig backup [i]
Adgang til selvbetjening [i]
Standard serviceniveau [i]
Sikkerhed og stabilitet [i]

Har selv nogle web-hoteller her, og de kører godt. Detil at de leverer en god support.
Avatar billede dock Praktikant
04. april 2005 - 16:11 #16
Sikke en rådden velkomst jeg har fået af surftown !!
Da jeg er kommet til at bestille min webhosting direkte på surftown frem for gennem webhostpriser spurgte jeg om jeg kunne få rabatten alligevel.

Her er min korrespondance med dem...

skrevet 24 Mar 2005 0:00
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Surftown,
Jeg har bestilt 2 domainer og et webhotel. Det ser alt sammen fint ud, men jeg mangler dog at få min rabat på "1 år gratis webhotel". Jeg mener at have gjort som der står på siden http://www.webhostpriser.dk/nyheder/250/
...men alligevel ser det ud som om jeg har betalt fuld pris for www.noname.dk.
Kan I hjælpe mig?
På forhånd tak
J

Surftown Support
Skrevet 24 Mar 2005 3:03
--------------------------------------------------------------------------------
Hej J,
Tak for din henvendelse.
Jeg har sendt din email videre til vores salgsafdeling.
Venlig hilsen
Deike
Surftown Support

Skrevet 25 Mar 2005 21:21
--------------------------------------------------------------------------------
Hej J,
Du har ikke indtastet rabatkoden ved bestillingen. Desuden kan vi i vores tracking-system ikke se at du har klikket på "rabatlinket" via webhostpriser.
Thomas F.
Surftown Support

(Red: spørgsmål/ticket LUKKET af surftown)
kunde
Skrevet 26 Mar 2005 12:12
--------------------------------------------------------------------------------
Ticket Opened by Customer
Reason Specified: jeg mangler stadig min rabat

kunde
Skrevet 26 Mar 2005 12:12
--------------------------------------------------------------------------------
Hej igen,
Det er muligt, at jeg ikke har fulgt procedurerne korrekt (hhv klikket ind via rabatlink og indtast kode), men kan I ikke bare indsætte rabatten på mit domain? Jeg har trods alt købt 2 domainer hos jer og hvis jeres service ellers er god, har vi da tænkt os at blive hos surftown i mange år frem.
MVH
J

Surftown Support
Skrevet 29 Mar 2005 8:08
--------------------------------------------------------------------------------
Hej J,
Det kan vi desværre ikke, da vores marketing-aftaler er reguleret i forhold til rabatten.
Thomas F.
Surftown Support

kunde
Skrevet 29 Mar 2005 11:11
--------------------------------------------------------------------------------
Det lyder mere som et "vil ikke" end "kan ikke".
Som bestyrelsesmedlem er du vel ikke være underlagt "marketing aftaler" i en sådan grad, at du vil risikere et godt kundeforhold pga. af det?
Jeg håber, at du vil revurdere sagen.
J

(Red: spørgsmål/ticket LUKKET af surftown)
kunde
Skrevet 03 Apr 2005 0:00
--------------------------------------------------------------------------------
Ticket Opened by Customer
Reason Specified: Jeg har ikke fået svar på mit sidste indlæg!!!

Surftown Support
Skrevet 04 Apr 2005 13:13
--------------------------------------------------------------------------------
Vi har ikke flere kommentarer.

Thomas F.
Surftown Support
Avatar billede dock Praktikant
04. april 2005 - 16:14 #17
(Red: spørgsmål/ticket LUKKET af surftown) !!!
Avatar billede ouch Nybegynder
04. april 2005 - 21:44 #18
Ja ja, det var det jeg hentydede til omkring deres support/service. Ikke så meget at gøre vel :-/
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2005 - 20:29 #19
www.web10.dk er god =)
Avatar billede whee Nybegynder
19. april 2005 - 20:52 #20
Aqua : Web10 ?

Jeg ventede 12 (Læs tolv) dage på et supportsvar, selv ved gentagne rykkere.
Web10 sutter. Man får hvad man betaler for. 100%
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2005 - 07:23 #21
whee, jeg har heller ikke altid fået hurtigt svar, men efter de skrev de åbnede en ekstra supportafdeling så synes jeg svartiden er under 10 min. om formiddagen/eftermiddagen.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2006 - 10:03 #22
Hvis man vil opsige et abonnement hos Surftown
skal man klikke på en lille grøn/rød knap et eller andet sted på
deres web site (hvis man får logget ind og ikke får fejlmelding).
Det har Surftown selvfølgeligt gjort meget svært,
men det er anstrengelsen værd!