Avatar billede keodk Nybegynder
18. marts 2005 - 16:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

250GB harddisk viser kun 137,4GB

Harddisken er en Diamondmax 10 fra Maxtor.

Den viser at disken kun er 137,4 gb... Hvad kan det skyldes? Jeg har været i Maxtors egen HD software for at korrigere problemet, men uden held. Den viser nøjagtigt det samme.

Håber på lidt hjælp.
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 16:11 #1
Har du installeret servecepack 1 eller 2? Har du ikke så gør det.

Sørg også altid fir at formatere en ny HDD
Avatar billede keodk Nybegynder
18. marts 2005 - 16:15 #2
Det er installeret. Men det er knap så interessant om de er installeret eller ej. For det er ikke i windows eller et andet operativ system problemet er...
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. marts 2005 - 16:17 #3
Understøtter dit bundkort så store diske ?
Avatar billede knudgert Nybegynder
18. marts 2005 - 16:17 #4
Dit bundkort understøtter ikke 48 bit LBA.
Opdater din bios.
http://www.48bitlba.com/
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. marts 2005 - 16:19 #5
Skriv hvilket bundkort du har, og hvilken BIOS revision det har. Det sidste kan du se i satrten af BOOT.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
18. marts 2005 - 16:29 #6
Hmm, jo ikke meget du oplyser, men jeg vil faktisk komme med et sjovt gæt og sige det er på en xbox. Kan det passe?
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 16:32 #7
Svar: knudgert
18/03-2005 16:17:55 --> hvordan kan du vide hvilket bundkort han sidder med??

Hvilket system snakker vi så om???
Avatar billede bubbaa Nybegynder
18. marts 2005 - 16:35 #8
når han siger et andet system tror jeg han mener en xbox hvor der er blevet sat større harddisk i.
Der kan man maks have drev på 137 GB. Det er derfor nødvendigt at oprette to drev.
Avatar billede knudgert Nybegynder
18. marts 2005 - 17:14 #9
>Jokerfidus
Det ved jeg heller ikke, det var bare et gæt
Avatar billede keodk Nybegynder
18. marts 2005 - 17:32 #10
bubbaa: det er bestemt ikke ved siden af, for disken har siddet i en xbox. Xbox chippens bios er dog blevet patched til at understøtte lba48, men jeg har aldrig kunnet udnytte mere end 137,4gb.
Så satte jeg disken i en pc og den sagde det samme som xboxen... 137,4gb efter format.
Jeg er en smule lost må jeg indrømme.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
18. marts 2005 - 17:39 #11
prøv at se om der ikke er noget plads på disken der ikke er partitioneret.
Hvis du kun har brugt 137.4 GB af pladsen, burde resten bare oprettes på en partition.
Prøv evt at slette den partition der er og opret en ny, hvis du kun ønsker en.
Avatar billede keodk Nybegynder
18. marts 2005 - 17:43 #12
det har jeg gjort, uden held...
jeg er ved at lave et low level format nu fra Maxtor PowerMax 4.09
håber det virker, men skriv endelig hvis i har hørt om problemet før
tak for hjælpe so far
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 17:47 #13
Du kunne jo uddybe dine spørgemål så man en anden gang er fri for at gætte sig frem!
Avatar billede keodk Nybegynder
18. marts 2005 - 17:55 #14
Så så...
Avatar billede keodk Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:36 #15
Spørgsmål lukkes