Avatar billede rmp Nybegynder
18. marts 2005 - 15:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flytning af "Fælles filer" og "applications data"

Hej eksperter

Jeg har fået et pladsproblem på min Windows partition. Jeg kan se at det er mapperne "Fælles filer" og "applications data" der tager 1 Gb hver. Jeg troede egentlig slet ikke de lå på mit windows drev da i tidernes morgen havde fået ændret stierne til disse mapper til nogle andre partitioner. Det har jeg så imidlertid ikke. Og det er et problem. Jeg har prøvet med Tweak-XP Pro og Tweak-UI men det er ikke lige de mapper man kan ændre adresserne på. Derfor spørger jeg jer: Er der en måde jeg kan ændre hvor disse mapper ligger?

mvh
Rasmus Mark Pedersen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. marts 2005 - 15:55 #1
Er det
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\* du mener ? (11mb)
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\* du mener ? (23mb)
C:\Programmer\Fælles filer\* du mener ? (388Mb)
Avatar billede gratis Nybegynder
18. marts 2005 - 15:59 #2
Avatar billede rmp Nybegynder
18. marts 2005 - 16:16 #3
Majsmarken: Ja... lige præcis!
Avatar billede rmp Nybegynder
18. marts 2005 - 16:21 #4
Gratis:

Følgende forstår jeg ikke helt:
Edit the value in the key below for the folder you moved to reflect the new directory location.
Hvilken value skal jeg helt præcist indtaste? Kan du komme med et eks.?
Avatar billede rmp Nybegynder
18. marts 2005 - 16:22 #5
Gratis: I øvrigt så kan jeg ikke finde hverken Fælles Filer eller Application Data. Er de gemt under et "dæknavn"?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. marts 2005 - 17:13 #6
Vha [Regedit] findes disse:

%USERPROFILE%\Lokale indstillinger\Application Data ???
%USERPROFILE%\Application Data ???

C:\Programmer\Fælles filer\* findes der en million af ???

Sååå - Hmmm...
Avatar billede falster Ekspert
21. marts 2005 - 11:15 #7
Eksempel med nøglen

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Værdinavn: CommonFilesDir og værdi: C:\Programmer\Fælles filer

Citat:

"Open your registry and find the key below.

Change the value of "ProgramFilesDir" and "CommonFilesDir" to the desired Program Files and Common Files directories.

Restart Windows for the change to take effect.

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion]
Name: CommonFilesDir, ProgramFilesDir
Type: REG_SZ (String Value)
Value: Directory Name"
Avatar billede rmp Nybegynder
26. marts 2005 - 16:25 #8
Okay. Det er nu gjort. Plus at jeg har været nødt til at ændre samtlige programmers nøgler. Men nu virker det da nogenlunde. Problemet er også at der er nogle programmer der ignorerer det når de installeres og bare opretter deres eget "Fælles filer" på windows-drevet. Men tusind tak for hjælpen. Lav nogle svar hvis I vil have point.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. marts 2005 - 16:59 #9
ping?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 21:35 #10
ping[2]?