Avatar billede garfi Nybegynder
18. marts 2005 - 14:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kan godt pinge men kan ikke se på nettet

hej er lidt ny til det her, har lige fuldt denne guide
http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=83

som ser ud til at virke fint. har lavet en side der hedder allanmollerallanmoller.dk som jeg sagtens kan pinge via cmd, men kan ikke komme ind på den via iexplorer. har selvfølgelig lagt en index.htm fil i en mappe som burde være den rigtige. jeg kunne mistænke min latterlige tiscali router. nogen idee´r
Avatar billede bjuhl Nybegynder
18. marts 2005 - 14:56 #1
Du skal selvfølgelig have forwareded port 80 til din IIS Server.
Avatar billede garfi Nybegynder
18. marts 2005 - 15:34 #2
er gjort.. virker stadigvæk ikke,
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
18. marts 2005 - 16:27 #3
Det lader ikke til det domæne er registret hos DK-Hostmaster, er det nyoprettet
Avatar billede garfi Nybegynder
18. marts 2005 - 16:37 #4
ja, men ahhhh havde glemt at registre det. men er der ikke en måde hvorpå man kan teste det uden det er registreret. Og hvis det ikke er for meget ville det kunne betale sig at køre en iis server på 2,5 mbit/256... bare en hjemmeside..
Avatar billede kenp Novice
18. marts 2005 - 17:06 #5
tjaaa nu er det din upload det kommer an på og ikke din download. jo man kan teste det hvis du ikke har noget i hostheader også ligger ip-adressen her.
Avatar billede garfi Nybegynder
18. marts 2005 - 18:09 #6
nice nok, kræver det noget specielt at reg hos dkhostmaster..
Avatar billede kenp Novice
18. marts 2005 - 18:12 #7
ikke hvis du bare køre det på ip-adressen, men hvis du vil have et domæne så vil jeg da anbefale www.gratisdns.dk
Avatar billede garfi Nybegynder
18. marts 2005 - 19:07 #8
det virker ellers fint, internt altså.. så er det  store pørgsmål bare om det kan betale sig og have maskinen kørende hele tiden. hmm ! lig et svar tak, og tak for hjælpen..
Avatar billede kenp Novice
18. marts 2005 - 19:09 #9
SE det er så et valg man må tage med sig selv ;)
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
18. marts 2005 - 19:11 #10
hvis det kun er et domæne du har, kan det nok ikke betale sig.
Avatar billede garfi Nybegynder
18. marts 2005 - 19:15 #11
problemet er at jeg har lavet et site, hvor jeg har ret mange billeder liggende, plus at jeg skal betale ekstra hvis jeg vil lave en php gæstebog. har domæne hos wannafind.dk