Avatar billede hrjensens Nybegynder
17. marts 2005 - 21:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Låst bios Num Lock - XP

Haj - Hvordan kan jeg lave generel Num Lock ved opstart - den er allerede sat i BIOS til dette - virker ej ? det er irriterende ved adgangskode i opstart/XP
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2005 - 21:55 #1
NumLock
Start XP med Numlock som den var da XP blev lukket sidste gang.
Indstillingen gøres 2 steder i registreringsdatabasen, 1 for aktuelle anvender og 1 (som standard) for fremtidige som kreeres.
Brug REGEDIT.exe eller regedt32.exe :
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardindicators = 2
HKEY_USERS\.Default\Control Panel\keyboard\InitialKeyboardindicators = 2
Typen er REG_SZ

Kilde: http://www.praestkjaer.dk/dk/os/win-xp/wxp-hlp.htm
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2005 - 21:55 #2
Hvis den er aktiveret i Bios, så er der følgende mulighed:
Start XP med Numlock som den var da XP blev lukket sidste gang.
Indstillingen gøres 2 steder i registreringsdatabasen, 1 for aktuel bruger
og 1 som standard (fremtidige brugere som evt.oprettes)

Brug REGEDIT.exe eller regedt32.exe :
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardindicators = 2
HKEY_USERS\.Default\Control Panel\keyboard\InitialKeyboardindicators = 2
Typen er REG_SZ
se billede af hvordan:
http://www.praestkjaer.dk/dk/numlock.htm
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2005 - 21:56 #3
Hmm, john så var det dig der "spærrede" siden ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2005 - 21:57 #4
;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2005 - 21:57 #5
Eller brug regseeker 1.35: http://www.hoverdesk.net/freeware.htm
Avatar billede hrjensens Nybegynder
17. marts 2005 - 22:22 #6
Av-Av, Ka´ 98 SE næsten som mit lommeuld - lidt på glatis her - prøver lige reg.edit/user/keyb.indc.=2

P
Avatar billede hrjensens Nybegynder
17. marts 2005 - 22:32 #7
Takker og bukker til alle "hajerne"- det var lige :
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardindicators = 2
som skulle bruges.
VH.
Peter - der er en "finte" med dette mht. point, så de må vel gå til john..?
Avatar billede haverslev Novice
18. marts 2005 - 09:30 #8
Yes, det er John`s points ;o)  (slået med 14 sek.)
Give points og lukke svar:
Du markere John`s navn i venstre side og klikker på accepter svar.
Avatar billede haverslev Novice
20. juli 2005 - 23:40 #9
Kan spørgsmålet ikke lukkes ?