Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 20:58 Der er 81 kommentarer og
1 løsning

Meget underlig skærmbillede, lige pludselig

Problemet kan ses her: http://www.mel-ler.dk/pics/underligt.jpg

Jeg havde forladt computeren i en time eller to. Helt som normalt. Da jeg kom tilbage så billedet meget underligt ud. Vist nok noget jeg før har oplevet i forbindelse med noget WinXP installation, men det er altid forsvundet helt for aldrig at komme tilbage igen efter et par genstarter. Nu er det bare sådan, at jeg ikke har installeret noget som helst i flere dage! Der er ingenting fishy ved noget. Ingen ny skærm, grafikkort eller noget.
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2005 - 21:01 #1
Hvilken type skærm er det ? (og er fejler der også på en anden computer ?)
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:02 #2
Det er en HP Pavilion f1904
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:03 #3
Jeg ved ikke hvordan fejlen skulle kunne være der på en anden computer...
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:05 #4
Kør en kedelig scandisc og hvis du har mange problemer med pc'en hvilket det ikke lader til så kør en systemgendannelse.
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2005 - 21:06 #5
nej, men du ved jo næppe på forhånd om det er et grafikkort eller et skærm problem ? (selvom jehar siddet som monitor tekniker, kan jeg ikke sige det ER skærmen den er gal med, derfor jeg spørger om du har testet med en anden computer.)
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2005 - 21:07 #6
Kalp en scandisk ? hvad i alverden skulle det hjælpe ?
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:07 #7
Nej, jeg har ikke testet med en anden computer... Hvis det var skærmen tror jeg ikke problemet ville gå væk efter genstart eller dukke op i forbindelse med WinXP installation.
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2005 - 21:08 #8
det er entetn et skærm eller GFX kort problem og derfor vil en scandisk intet hjælpe.
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2005 - 21:10 #9
Nej men det kan det sagtens være alligevel, derfor test skærmen andet sted, eller sæt en anden skærm til for at se om det er gfx kort. (sålænge vi ikke ved med sikkerhed om et er det ene eller det andet er det ret svært at komme meget videre, men det kunne godt ligne en fejl i monitorens controller)
Avatar billede boxer Nybegynder
17. marts 2005 - 21:14 #10
deller>> Du skriver at problemet dukker op i forbindelse med XP installation - vil det sige at du har formateret og muligvis ikke har de nyeste drivere?
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:14 #11
nu kan jeg ikke se om det er hardware relateret eller hvad det er når der står censur midt i det hele
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:22 #12
Det er tre måneder siden jeg sidst formaterede.

Censur er noget jeg har sat ind. Det var for at I ikke skulle læse min private samtale over Messenger. Jeg ved ikke hvordan det hindrer at man kan se om det er hardwarerelateret eller ej. Jeg kunne ikke tage et nyt og harmløst screendump på det tidspunkt, da problemet var væk efter genstart (men så kom det igen kort efter).

Men hvis problemet lå ved skærmen, så ville det da ikke komme med på et screendump!?
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2005 - 21:25 #13
Hvis det er et screendump, så er fejlen IKKE med din skærm, men en eller anden windows fejl, tvivler på det er en driverfejl, nok nærmere noget spyware eller lignende snavs.
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:26 #14
Se det er det jeg gerne ville frem til

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
eller
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4234&sp=title

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:26 #15
Jeg troede det var ret tydeligt det var et screendump...
Avatar billede boxer Nybegynder
17. marts 2005 - 21:28 #16
Det kunne også være at en scandisk ville hjælpe :oP
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:28 #17
kalp: Jeg er igang
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:29 #18
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\mozilla.org\Mozilla\mozilla.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\EXCEL.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe
C:\Documents and Settings\Kristian Meller\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.danskebank.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VOBRegCheck] C:\WINDOWS\System32\VOBREGCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: ICQ 4 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:31 #19
Nu var det ikke hele loggen jeg fik der hehe

Sæt flueben ud for disse og sig fix checked.

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:32 #20
Var det ikke? Eller fik du for meget?
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:33 #21
jeg fik ikke det hele med.
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:34 #22
Unexpected error occurred!
Error #52 (Bad file name or number) in Sub GetLongPath(?.exe).

Please send a report to merijn@spywareinfo.com, mentioning what you were doing, and what version of Windows you have.

This message has been copied to your clipboard.
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:34 #23
Jeg synes ellers du fik det hele.
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:35 #24
ikke at det ser ud til der er noget i din log.. så du må fikse de to ting der.
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:36 #25
Det har jeg gjort. Så fik jeg den der besked jeg postede 21:34:04...
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:38 #26
Der der billede du har taget... er det dig som har skrevet det der censur? og den hvide boks?
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:40 #27
Ja, det er mig der gemte en privat samtale over Messenger...
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:43 #28
LOL nu er jeg først med hehe:)

Det tror jeg sgu også bare er nogen grafikkort relateret.. ikke skærm relateret.
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 21:45 #29
Jeg prøvede for et stykke tid siden at hente og installere den nyeste CATALYST-ting fra ATi's hjemmeside... (det er en Aldi-pc med et af de billige grafikkort). Nu er der godt nok ikke sket noget i et stykke tid, men det sker sikkert lige om lidt, nu jeg skriver om det ;)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
17. marts 2005 - 22:38 #30
Altid godt at have et PCI grafikkort ved hånden, som kan fåes brugt til brevporto...
For mig seer det ud, som dit grafikram blev for varmt. Gik den i standby mode da du forlod din PC? Er grafikkort passiv eller blæser kølet?
Avatar billede deller Nybegynder
17. marts 2005 - 23:04 #31
Jeg bruger aldrig standby eller lignende. PC'en har kørt som den gjorde i dag længe. Ingen ændringer i umiddelbare omgivelser (med hensyn til varme osv.) eller hardware. Ingenting. Det skete bare. Men nu er der så gået et godt stykke tid, uden at der er sket noget som helst, efter den der Catalyst-ting blev installeret...
Avatar billede boxer Nybegynder
17. marts 2005 - 23:27 #32
Du kan altid prøve at fortryde opdateringen af denne driver inde i enhedshåndtering. Så finder du i det mindste ud af om det er den der er problemet.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
18. marts 2005 - 10:03 #33
LOL HVAD HAR I LIGE GANG I Hvad er det for en spyware/virus der kan smadre farverne på skærmen?????

Det er skærmen der er gået i stykker og har smidt sin ene farve... jeg har selv haft 2 skærme der har gjordt det samme.. en blev gul en en anden blev rødlig... der er ikke noget at gøre.. dog kan du købe en køle spary og giv den en omgang indvendig ( må ikke være ledende ).. har set det hjælp et par gange med det kommer igen efter 2-3 uger...
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:06 #34
ROFL!!!

Kalp tag dig dog sammen. Det må være verdens første virus der smadre farven på skærmen.

Jeg får mange regninger med poster...gider du tjekke min log
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 10:07 #35
jokerfidus prøv at scrolle op

Kommentar: kalp
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:11 #36
Forsøger bare at poointere du ser virus overalt. Træk vejret og læs trådene først!

Scandisk er heller ikke verdens bedste forslag :D

//freehelp
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 10:14 #37
Det har intet med det jeg læste at gøre! Jeg fokusere på noget helt forkert på det billede der blev linket til..

Det jeg prøver at pointere er det først gik op for mig længere nede!

Kommentar: kalp

stadig ikke gået op for mig.

Jeg troede det var den sorte firkant i midten.. blev forvirret af den hvide firkant i den med censur i
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:16 #38
FASAG!!!
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
18. marts 2005 - 10:18 #39
Hehe det er en censur han laver fordi vi ikke skal se hvad han skriver på msn... det tog så mig 2 sec at se.. *SS* nej men fair nok vi kan så alle se forkert.. /smile
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 10:20 #40
FASAG? hvad er nu det? tysk udtryk for et eller andet?

_smoelf yep det skrev han/og fandt jeg ud af længere nede..:)

jeg kan sgu ikke for det ligger i synsfeltet når man åbner for det link hehe.
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 10:21 #41
_smoelf_ eftersom det er et screendump så er fejlen jo netop IKKE i skærmen.

Til jer andre, der er faktisk / spyware som kan ændre farverne på skærmen.
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:25 #42
LOL det ville jeg gerne se et link til screen...

Den her fejl er 99 % sikkert en fejl på skærmen
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
18. marts 2005 - 10:27 #43
Nu har jeg jo heller ikke selv haft 2 skærme med samme problem... og det var skærmen der have midste sin ene farve... jeg vil æde min gamle hat på det er skærmen der er gået sig en tur....
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 10:30 #44
Hvis det er skærmen kan det lige så godt være et af de ben i skærmstikket som sidder lidt løst eller lignende.
Avatar billede boxer Nybegynder
18. marts 2005 - 10:30 #45
Scandisk er måske ikke verdens bedste forslag, men den bør stadigvæk køres efter en genindstalation af hardwaren samt en opdatering af driveren. (Både skærm og grafikort)

Det er meget muligt at skærmen er i stykker - lad os bare sige 95% chance for at den er i stykker. Alligevel synes jeg egentlig det er en god at tjekke ALT andet inkl. virus/spyware inden skærmen skrottes.

Jokerfidus>> Jeg ved ikke om der findes virus/spyware der smadrer farven på PC'en men jeg ved at der kommer mange nye til hver eneste dag og dem har du vel ikke kendskab til?
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 10:33 #46
Læser i ikke hvad han skriver ? det er et screendump, dvs det svarer til at skærmen end ikke sidder på, så hvordan i alverden kan det være et skærm problem ? (selvom jeg har repareret de første nok ca 4-5000 monitorer, har jeg ALDRIG set en monitor sende det viste billede tilbage til grafikkortet, så når man tager et screendump, at det faktisk er AF skærmen, og ikke hvad ens grafikkort sender ud...)
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 10:34 #47
Læs hans post 17/03-2005 21:22:13 og sig så igen at det er skærmen :)
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:35 #48
Om jeg har kendskab til spyware eller ej, så findes der ingen der smadre en skærmfarve.

Hvorfor er det lige du mener man skal køre en scandisk efter en install af et styresystem eller installering af hardware??

Af de 100-200 maskiner jeg nok har installeret eller på anden måde rodet med, har dette ikke være brugt.
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 10:37 #49
Jeg tror bare jokerfidus er blevet en meget negativ mand efter, at være blevet slettet så mange gange:|

Nu kan det at farverne ser mærkelige ud godt være software relateret... og når det kan det kan virus da godt være årsagen hvis det har lagt sig de forkerte steder eller beskadede de forkerte filer.

Men nu var det kun fordi jeg misforstod det billede der blev vist.

Jeg tror ikke det er skærmen, men grafikkortet.

sååå skærm vs grafikkort... finder vi ud af:)
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:38 #50
Kalp nu skal du ikke blive personlig vel!!
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 10:42 #51
Jokerfidus, her er et link til bare en virus som kan ændre farven http://vil.nai.com/vil/content/v_1136.htm
Avatar billede boxer Nybegynder
18. marts 2005 - 10:43 #52
Jeg mener IKKE man skal køre en scandisk efter installering af hverken styresystem eller hardware.
Jeg mener man som det første, når der er problemer med hardwaren, skal afinstallere den pågældende hardware, geninstallere hardwaren og den nyeste driver dertil.
Derefter vil jeg tjekke for virus/spyware og køre scandisk.
Det er du ikke enig i og det er også helt OK :o)
Men i stedet for at komme med en masse kritik kunne du måske hjælpe deller med det problem han har.
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:43 #53
Hvor ser du det?
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 10:44 #54
Hvorfor spammer i i den her tråd ? læs nu for pokker hvad manden skriver, det er et screendump, ergo ligger fejlen ikke i skærmen, men i selve computeren!
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:44 #55
Jeg ville gerne hjælpe deller, men det vil kræve han kunne skifte grafikkort eller skærm :D
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 10:47 #56
Joker fidus, læs det dog, og prøv og kom med noget hjælp, det eneste du kommer med er støj (og meget af det!)

Citat fra tidligere sendte link:

There have also been reports that instead of transposing numeric characters, the Solano virus may change color attributes on the display screen when it is active in memory.

Og Jokerfidus stop nu med at tale om den skærm, det er IKKE i den fejlen ligger.
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 10:48 #57
LOOOOOL

lige præcis den virus som screem_brille fandt er fra 12/02/1998 ...så verdens første virus som kan gøre dette er fra år tilbage?

jokerfidus skal man så stole på hvad du siger eller er man temmelig outdated med sin info?:P
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:50 #58
Så vidt jeg kunne se fandt du INTET i loggen vel kloge åge!

Orker ikke diskutere dette mere, så længe opretter ikke kan fejl teste med anden skærm eller grafikkort.
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 10:52 #59
jokerfidus næhhh det var der ikke... men det kunne der så godt have været det er pointen... kloge åge
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 10:53 #60
Jokerfidus, nu bliver jeg personlig, men du virker meget ung (og bedrevidende) når du bare melder dig ud af en debat efter det er bevist at du tager fejl, og det faktum at skærmen ikke er defekt, og du fortsætter med at mene at skærmen kan være fejlen, taler kraftigt for at du påståelig, eller en smule dum.
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:55 #61
FASAG lidt tynd kommentar måske kalp!

Hvorfor snakke om virus relateret når det er udelukket. Så er det da fistende ligegyldigt om deres findes en forældet virus der kan eller ej

Næste step for opretter må være anden monitor eller anden VGA
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 10:55 #62
Til dem som måtte føle sig truffet, det er bedre at holde munden lukket og virke dum, end at åbne den og bekræfte det....
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 10:56 #63
Klad du mig bare dum, men det er stadig det jeg mener er galt. Er det VGA er det jo herligt fejlen er løst.

Hvaf angår alder, så tager du nok lidt fejl mester.

Men så vidt jeg ved, har alle vel ret til holdning ikke?

At trække dette i langdrag kan vel mere betegnes som "dumt" ikke?
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 11:00 #64
Jokerfidus du har netop bekræftet at du er dum, han skriver at det er et screendump, da et screendump ikke tager bilelde af skærmen, men af det der sendes til skærmen (og fejlen er på billedet) kan det ikke være slærmen, da fejlen stadig vil være der selv uden skærm.

Mht. din alder, det kan godt være du er ældre end jeg regner med, men det gør det faktisk bare værre at du så ikke er voksen nok til at indrømme at du ikke ved nok om emnet, og når man kommer med modargumenter til dine påstande, fejer du dem væk som uvedkommende for denne tråd.
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 11:00 #65
ca. 24min om at oversætte FASAG:o)

NEVERMIND..!! Det eneste grund til jeg bliver nød til at svare igen er at du GRINER andre folks forslag ned selv om de i bund og grund er fine nok!

Det er let at spille bagklog når loggen er fremme og den er ren.
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
18. marts 2005 - 11:04 #66
Har ingen ghrund til at spille bagklog.

Men indtil andet er bevist, så hold lige inde med de børnehave udgyldelser!

Kalp, ja du har ret...det er nemt for mig at sige dette når loggen er fremme. Men så vidt jeg kan læse har den slet ikke været nødvendig! Og du er vist den sidste til at belærer mig om hardware :D

Indtil skærm eller VGA er testet her, og det er muligt at komme videre, ser jeg ingen grund til at diskutere dette yderlige.

Ud i den vide verdens kalp, der er snavs der venter på dig og din kæreste hijackthis.

Screen_bille > din kommentar gider jeg ikke engang reply på
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. marts 2005 - 11:04 #67
Det er med stor sandsynlighed en fejl på grafikkortet.

Som der ganske rigtigt er argumenteret: Hvis det er skærmen, der er defekt, så vil dette ikke være at se på et screenshot. Dermed udelukker vi skærmen.

Det kunne være en driverfejl, men det tvivler jeg på, at du så ville stå i en stor kø, sammen med andre ATI brugere.

Test med et andet grafikkort, og lad og få lukket denne tråd.

... og så er der vist et par stykker, der skal lade være med at blive personlige, og trække niveauet ned på E. Hvis man mener, at der er inkompetente svar iblandt, kan man nøjes med at tilbage vise dem. E har klare regler om tonen i indlæg.
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 11:08 #68
jokerfidus >> Bliver nød til at hoppe på screem_Brilles vogn...
men vil snakke lidt pænere og indskrænke det til... DU ER DUM AT HØRE PÅ!!!
loggen var ikke nødvendig nej men du spiller STADIG bagklog for hvordan fa'en kunne man vide det uden at den kom frem???!!!

Uanset hvor tæt jeg er med hijackthis så er det ikke nok til at fjerne det sidste snavs jeg kan se.. ikke i loggen.. men i dette forum.. det går ved navnet "jokerfidus".

Symptomer>> støjende, forvirret, irriterende, bagklog.
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 11:09 #69
Vi er hjelt enige Jpvj, men der er grænser for hvad man kan høre på, og når visse folk nægter at læse hvad der blvier skrevet er det svært ikke at blive personlig, men er enig i at det ikke er god net etikette.
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2005 - 11:09 #70
Tjah... endnu en som mener det er gfx kortet.. GODT!!
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 11:10 #71
Kalp log lige på msn ;)
Avatar billede deller Nybegynder
18. marts 2005 - 15:15 #72
Som sagt har jeg ikke oplevet problemet efter installation af ny grafikkort-driver + genstart af maskinen. Den har nu stået tændt siden 7:30 i morges. I aftes efter problemet forsvandt var den også tændt i halvanden eller to timer.
Avatar billede deller Nybegynder
19. marts 2005 - 11:52 #73
Lo and behold. Det skete igen kl. 23.30 fredag aften. Den havde på det tidspunkt stået tændt hele dagen. Jeg tror også det er noget med at grafikkkortet bliver for varmt. Jeg håber jeg kan finde det gamle GF3 jeg mener jeg har liggende...
Avatar billede deller Nybegynder
19. marts 2005 - 11:53 #74
Problemet var forresten væk efter den havde været slukket i 3 kvarter. Der er heller ikke noget nu, så midlertidigt vil jeg prøve at modarbejde problemet ved at bruge systemstandby...
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 12:29 #75
Ja og det ville da være godt hvis du kunne finde det gamle gfx så så vi kan få det bekræftet/afkræftet
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. marts 2005 - 12:50 #76
Hvilket grafikkort er det egentligt ?
Jeg vil ikke anbefale, at checke om grafikkortblæseren kører ( hvis den har en ), når den kommer tilbage fra en standby. Det kan man næmlig ik være sikker på (Nvidia) og det var også grunden til, at jeg spurgte om du brugte standby mode.

Hvordan vil du i øvrigt modarbejde prob. ved at bruge system stand by ? ;-)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. marts 2005 - 12:52 #77
"Jeg vil ikke anbefale"...
        ^^^^

Jo, det ville være en go´ide alligevel. ;-)
Avatar billede deller Nybegynder
19. marts 2005 - 12:52 #78
For at kortet ikke bliver for varmt?
Avatar billede deller Nybegynder
19. marts 2005 - 12:53 #79
Og som sagt har jeg aldrig brugt system standby før... Der er ikke noget at checke.
Avatar billede deller Nybegynder
23. marts 2005 - 18:20 #80
Da der blev testet med et andet grafikkort forsvandt problemet. Nu har jeg købt et Radeon 9250 fra ABit som er rimeligt lækkert. Jeg skal ikke køre 3d-halløj, og det her har altså DVI udgang og passiv køler.

Problem solved.
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2005 - 18:25 #81
OK, det var jo godt ;) husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 18:28 #82
jokerfidus (huset)
tsk tsk.. der fik du ikke meget ud af dit skærmfis og kloge ord.

Det viser sig åbenbart jeg ved mere om hardware end dig efter alt.