Avatar billede encory Nybegynder
17. marts 2005 - 18:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dato skal være dags dato eller derover

Hvad kan man gøre for at sikre sig at en indtastet dato i formatet 2005/03/17(YYYY/MM/DD/), ikke er før dags dato, men godt må være større eller lig med dags dato. Har kikket mig lidt omkring herinde men alt omhandler senere end dags dato.
Avatar billede roenving Novice
17. marts 2005 - 18:16 #1
var today = new Date();
var strToday = today.getFullYear() + "/" + (today.getMonth()+1) + "/" + today.getDate();

if(indtastetDato < strToday)
  alert('Datoen skal være idag eller senere !-)');
Avatar billede encory Nybegynder
17. marts 2005 - 18:30 #2
Så forlanger den at man skal indtaste en dato der er større end dags dato hvis jeg indtaster 2005/03/17 accepterer valideringen det ikke... :(
Avatar billede encory Nybegynder
17. marts 2005 - 18:32 #3
Hvis man skriver strToday ud skriver den 2005/3/17 og det er mindre end 2005/03/17, kan man gennemtvinge et foranstående nul da det ville løse problemet???
Avatar billede roenving Novice
17. marts 2005 - 18:33 #4
Hrm, der var jo en ting med 0 foran dag eller måned:

function twoDigits(num){return (num<10)?"0"+num:num;}
var today = new Date();
var strToday = today.getFullYear() + "/" + twoDigits(today.getMonth()+1) + "/" + twoDigits(today.getDate());

if(indtastetDato < strToday)
  alert('Datoen skal være idag eller senere !-)');
Avatar billede encory Nybegynder
17. marts 2005 - 18:38 #5
Vær venlig at smide et svar.... :o) Det virker perfekt, og jeg er en lykkelig mand :o) Tusind tak for hjælpen
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2005 - 04:48 #6
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
20. marts 2005 - 18:07 #7
-- og tak for point ;~}