Avatar billede kufe Nybegynder
17. marts 2005 - 16:26 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Tjek af LOG

Er der ikke nogen der lige vil kigge min LOG igennem .. for den er sku helt gal med min comp nu :S

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\Fælles filer\GMT\GMT.exe
C:\Programmer\Azureus\Azureus.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\javaw.exe
C:\WINDOWS\toolbar.exe
C:\WINDOWS\System32\systime.exe
C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\STEFFEN CHRISTIANSEN\SKRIVEBORD\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\STEFFE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\STEFFE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*
O1 - Hosts file is located at: C:\WINDOWS\nsdb\hosts
O1 - Hosts: 82.179.166.164 lender-search.com
O1 - Hosts: 82.179.166.165 hot-searches.com
O2 - BHO: (no name) - {0F9561D0-03B2-44a3-89A6-E95E417CBA25} - C:\WINDOWS\cerbmod.dll
O2 - BHO: WHttpHelper Class - {9896231A-C487-43A5-8369-6EC9B0A96CC0} - C:\WINDOWS\System32\WStart.dll
O2 - BHO: (no name) - {F3AE7F7F-7D6C-4993-9958-58D402FB33A0} - C:\WINDOWS\System32\pphj.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTime] C:\WINDOWS\System32\systime.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\DOCUME~1\STEFFE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll,DllInstall
O4 - HKLM\..\RunServices: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [SysTime] C:\WINDOWS\System32\systime.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com
O15 - Trusted Zone: *.slotchbar.com
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotchbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84 (HKLM)
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {14A3221B-1678-1982-A355-7263B1281987} - ms-its:mhtml:file://C:\foo.mht!http://82.179.166.130/e9xr2.chm::/file.exe
O18 - Filter: text/html - {ABC9EF02-AB6D-4CCF-978C-A1F8FEDB9C13} - C:\WINDOWS\System32\pphj.dll
O18 - Filter: text/plain - {ABC9EF02-AB6D-4CCF-978C-A1F8FEDB9C13} - C:\WINDOWS\System32\pphj.dll
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. marts 2005 - 16:27 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede kufe Nybegynder
17. marts 2005 - 16:29 #2
Takker
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. marts 2005 - 16:37 #3
Hvis du ikke har dem så:
Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Hent og opdater CWShredder: http://www.spywareinfo.com/downloads/tools/CWShredder.exe
Eller her: http://www.softpedia.com/public/cat/10/17/10-17-150.shtml

Hent Aboutbuster og læg dette program i sin egen mappe et sted du kan huske:
http://www.atribune.org/downloads/AboutBuster.zip

... og hent Deldomains herfra:
http://www.greyknight17.com/spy/DelO15Domains.inf

Genstart fejlsikret tilstand. Du trykker F8 nogle gange mens windows starter op.
Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\STEFFE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\STEFFE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = http://213.159.117.134/index.php
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*
O1 - Hosts file is located at: C:\WINDOWS\nsdb\hosts
O1 - Hosts: 82.179.166.164 lender-search.com
O1 - Hosts: 82.179.166.165 hot-searches.com
O2 - BHO: (no name) - {0F9561D0-03B2-44a3-89A6-E95E417CBA25} - C:\WINDOWS\cerbmod.dll
O2 - BHO: WHttpHelper Class - {9896231A-C487-43A5-8369-6EC9B0A96CC0} - C:\WINDOWS\System32\WStart.dll
O2 - BHO: (no name) - {F3AE7F7F-7D6C-4993-9958-58D402FB33A0} - C:\WINDOWS\System32\pphj.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SysTime] C:\WINDOWS\System32\systime.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\DOCUME~1\STEFFE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll,DllInstall
O4 - HKLM\..\RunServices: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SysTime] C:\WINDOWS\System32\systime.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com
O15 - Trusted Zone: *.slotchbar.com
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotchbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84 (HKLM)
O16 - DPF: {14A3221B-1678-1982-A355-7263B1281987} - ms-its:mhtml:file://C:\foo.mht!http://82.179.166.130/e9xr2.chm::/file.exe
O18 - Filter: text/html - {ABC9EF02-AB6D-4CCF-978C-A1F8FEDB9C13} - C:\WINDOWS\System32\pphj.dll
O18 - Filter: text/plain - {ABC9EF02-AB6D-4CCF-978C-A1F8FEDB9C13} - C:\WINDOWS\System32\pphj.dll

Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Søg og slet følgende stadig i fejlsikret tilstand:

Filerne:
C:\WINDOWS\nsdb\hosts
C:\WINDOWS\cerbmod.dll
C:\WINDOWS\System32\WStart.dll
C:\WINDOWS\System32\pphj.dll
C:\WINDOWS\System32\systime.exe
C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
C:\foo.mht
C:\WINDOWS\toolbar.exe

Og mappen:
C:\Programmer\Fælles filer\CMEII
C:\Programmer\Fælles filer\GMT

Så starter du aboutbuster. Fjern det den finder.

Nu kører du en scanning med Ad-Aware og CWShredder og fjerner, hvad de finder.

Angående CWShredder:
Pak zipfilen ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget

cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Så skal du lige en tur i registrerings databasen:
Start->Kør, skriv- regedit klik OK.

Klik dig frem til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der en nøgle/tekst der hedder-About:blank, hvis ja, så slet den
Klik på - Denne Computer, i regedit vinduet, klik- rediger-søg, skriv: About:blank tryk- Enter. Slet den, tryk F3 -slet

- F3 -slet indtil søgningen er færdig.
Samme fremgangsmåde med-HomeOldSP

Højreklik på DelO15domains.inf og vælg installer. Du skal være opmærksom på, at programmet fjerner alle linier fra

"ZoneMap\Domains", hvilket betyder, at du skal geninstallere IESpyad og lignende programmer, der lægger snavsede

adresser ind i den Klassificerede zone for at passe på dig (Spywareblaster skal blot køres, og sætte til at beskytte

igen).

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet

files og papirkurv.

Genstart.
Så bliver du nødt til at komme med en log mere til kontrol :O)
Avatar billede kufe Nybegynder
17. marts 2005 - 16:47 #4
Det link til Deldomains virker ikke
Avatar billede kufe Nybegynder
17. marts 2005 - 17:48 #5
Her er den nye LOG:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\nmmst.exe
C:\windows\system32\hlpkgeck.exe
C:\windows\system32\calc.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\DOCUME~1\STEFFE~1\LOKALE~1\Temp\DrTemp\thnall2c.exe
C:\Documents and Settings\Steffen Christiansen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [_Cat1] C:\WINDOWS\nmmst.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hlpkgeck] c:\windows\system32\hlpkgeck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [farmmext] C:\WINDOWS\farmmext.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {14A3221B-1678-1982-A355-7263B1281987} - ms-its:mhtml:file://C:\foo.mht!http://82.179.166.130/e9xr2.chm::/file.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. marts 2005 - 19:25 #6
Der er lidt tilbage foruden at der er kommet lidt nyt til, så vi kører også lige en scanning med en virusscanner.

Linket til deldomains virker faktisk, jeg har lige testet det, me det viste sig ikke at være nødvendigt alligevel. Det den skulle fjerne blev fjernet alligevel i hijackthis.

Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [_Cat1] C:\WINDOWS\nmmst.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hlpkgeck] c:\windows\system32\hlpkgeck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [farmmext] C:\WINDOWS\farmmext.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
<ingen>

Filer:
C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
c:\windows\system32\hlpkgeck.exe
C:\WINDOWS\farmmext.exe
C:\WINDOWS\nmmst.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. april 2005 - 14:17 #7
Kommer der en ny log eller kan spørgsmålet lukkes ?

Det gør du ved at markere mit navn nede til venstre og trykke accepter ..
Avatar billede kufe Nybegynder
11. april 2005 - 14:22 #8
Sorry... har været i udlandet et godt stykke tid så har ikke haft mulighed for at svare. Du får lige en helt ny log for tror sku der er kommet en del nyt :S

Her er den:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\windows\system32\romykqi.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\WINDOWS\nmmst.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
G:\Appz\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O2 - BHO: BolgerObj Class - {302A3240-4805-4a34-97D7-1645A0B08410} - C:\WINDOWS\Bolger.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [_Cat1] C:\WINDOWS\nmmst.exe
O4 - HKLM\..\Run: [farmmext] C:\WINDOWS\farmmext.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hlpkgeck] c:\windows\system32\hlpkgeck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gjedxbc] c:\windows\system32\romykqi.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: (no name) - {6685509E-B47B-4f47-8E16-9A5F3A62F683} - file://C:\Programmer\Ebates_MoeMoneyMaker\Sy350\Tp350\scri350a.htm (file missing) (HKCU)
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {14A3221B-1678-1982-A355-7263B1281987} - ms-its:mhtml:file://C:\foo.mht!http://82.179.166.130/e9xr2.chm::/file.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: System Startup Service  (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. april 2005 - 14:29 #9
Det er der også og deriblandt en ret træls en. Vi prøver lige med en normal procedure først og ruller så det tunge skyts ud hvis ikke den hjælper.

Genstart pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O2 - BHO: BolgerObj Class - {302A3240-4805-4a34-97D7-1645A0B08410} - C:\WINDOWS\Bolger.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [_Cat1] C:\WINDOWS\nmmst.exe
O4 - HKLM\..\Run: [farmmext] C:\WINDOWS\farmmext.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hlpkgeck] c:\windows\system32\hlpkgeck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gjedxbc] c:\windows\system32\romykqi.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ntddetect] C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
O9 - Extra button: (no name) - {6685509E-B47B-4f47-8E16-9A5F3A62F683} - file://C:\Programmer\Ebates_MoeMoneyMaker\Sy350\Tp350\scri350a.htm (file missing) (HKCU)
O16 - DPF: {14A3221B-1678-1982-A355-7263B1281987} - ms-its:mhtml:file://C:\foo.mht!http://82.179.166.130/e9xr2.chm::/file.exe
O23 - Service: System Startup Service  (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\Ebates_MoeMoneyMaker

Filer:
C:\WINDOWS\Nail.exe
C:\WINDOWS\Bolger.dll
C:\WINDOWS\System32\ntddetect.exe
C:\WINDOWS\nmmst.exe
C:\WINDOWS\farmmext.exe
c:\windows\system32\hlpkgeck.exe
c:\windows\system32\romykqi.exe
C:\WINDOWS\svcproc.exe

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede kufe Nybegynder
11. april 2005 - 15:05 #10
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
c:\windows\system32\cgrcmcs.exe
C:\WINDOWS\System32\dwwin.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
G:\Appz\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [xztplj] c:\windows\system32\cgrcmcs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: System Startup Service  (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe (file missing)
Avatar billede kufe Nybegynder
11. april 2005 - 15:06 #11
Der var enkelte filer den ikke ville finde og en enkelt der kom igen når man slettede den... og har fulgt guiden 100%
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. april 2005 - 15:13 #12
Ja, jeg har lige været indblandet i en anden med samme infektion, og derfor var jeg også ret sikker på at denne procedure ikke var nok.

Jeg vil godt have en HiJackThis log der er taget i fejlsikret tilstand, samt en log fra dette program, startdreck :

Hent derfor dette program og pak det ud til sin egen mappe:

http://www.niksoft.at/php/dl.php?f=startdreck.zip

Kør Startdreck.exe - tryk på "Config" - tryk "unmark all" - sæt et flueben i:

Registry -> Run Keys
System/drivers> Running processes
Tryk "Ok"

Tryk "Save" og gem log'en et sted, hvor du kan finde den igen. Læg log'en herind.
Avatar billede kufe Nybegynder
11. april 2005 - 15:53 #13
Fra HiJackThis:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
c:\windows\system32\lkuoko.exe
C:\WINDOWS\System32\dwwin.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
G:\Appz\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mivzyaq] c:\windows\system32\lkuoko.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [x3yy] C:\WINDOWS\System32\x3yy\fklpkelj.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: System Startup Service  (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe (file missing)

Fra Startdreck:

StartDreck (build 2.1.7 public stable) - 2005-04-11 @ 15:52:59 (GMT +02:00)
Platform: Windows XP (Win NT 5.1.2600 Service Pack 1)
Internet Explorer: 6.0.2800.1106
Logged in as Steffen Christiansen at STEFFEN

»Registry
»Run Keys
  »Current User
  »Run
    *MsnMsgr="C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
    *Steam=C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
    *x3yy=C:\WINDOWS\System32\x3yy\fklpkelj.exe
  »RunOnce
  »Default User
  »Run
    *CTFMON.EXE=C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE
  »RunOnce
  »Local Machine
  »Run
    *PRONoMgr.exe=C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
    *LVCOMS=C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
    *DAEMON Tools-1033="C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
    *NeroFilterCheck=C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
    *NvCplDaemon=RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
    *nwiz=nwiz.exe /install
    *NvMediaCenter=RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    *IntelliPoint="C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
    *SunJavaUpdateSched=C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
    *DU Meter=C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
    *mivzyaq=c:\windows\system32\lkuoko.exe
    +OptionalComponents
    +MSFS
      *Installed=1
    +MAPI
      *Installed=1
      *NoChange=1
    +MAPI
      *Installed=1
      *NoChange=1
  »RunOnce
  »RunServices
  »RunServicesOnce
  »RunOnceEx
  »RunServicesOnceEx
»Files
»System/Drivers
»Running Processes
  +0=<idle>
  +4=<system>
  +544=\SystemRoot\System32\smss.exe
  +592=\??\C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
  +616=\??\C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
  +660=C:\WINDOWS\system32\services.exe
  +672=C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
  +840=C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
  +992=C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
  +1084=C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
  +1140=C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
  +1580=C:\WINDOWS\Explorer.exe
  +1716=c:\windows\system32\lkuoko.exe
  +1780=C:\WINDOWS\System32\dwwin.exe
  +348=C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
  +440=C:\Documents and Settings\Steffen Christiansen\Skrivebord\uy\StartDreck.exe
»Application specific
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. april 2005 - 16:26 #14
Øv, det er en rigtig træls infektion du har fået. Jeg har lige søgt på nettet efter info om den og indtil nu er der ingen der endnu har renset en maskine med præcis den infektion. Der er mange der har forsøgt, men ingen hvor det er lykkedes.

Download denne fil og udpak den til en folder.:
http://skads.org/special/rkfiles.zip
Dobbeltklik rkfiles.bat i folderen og den vil nu lave en log: C:\LOG.TXT , som du skal kopiere herind.

Hensigten er at få afsløret de skjulte filer som ligger og genskaber infektionen. Vi prøver så at lave et hack der kan stoppe infektionen.
Avatar billede kufe Nybegynder
25. april 2005 - 21:50 #15
C:\Documents and Settings\Steffen Christiansen\Skrivebord\rkfiles

PLEASE NOTE THAT ALL FILES FOUND BY THIS METHOD ARE NOT BAD FILES, THERE MIGHT BE LEGIT FILES LISTED AND PLEASE BE CAREFUL WHILE FIXING. IF YOU ARE UNSURE OF WHAT IT IS LEAVE THEM ALONE.
Files Found in system Folder............
C:\WINDOWS\system32\dsmanager.dll: UPX!
C:\WINDOWS\system32\ipzmxic.exe: UPX!
C:\WINDOWS\system32\sysupd1003.exe: UPX!
C:\WINDOWS\system32\tksrv99.exe: UPX!
C:\WINDOWS\system32\ucs45.exe: UPX!
C:\WINDOWS\system32\ucsi.exe: UPX!
C:\WINDOWS\system32\dfrg.msc: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAQAAAAAwGpEc213

Files Found in all users startup Folder............
C:\WINDOWS\system32\dsmanager.dll: UPX!
C:\WINDOWS\system32\ipzmxic.exe: UPX!
C:\WINDOWS\system32\sysupd1003.exe: UPX!
C:\WINDOWS\system32\tksrv99.exe: UPX!
C:\WINDOWS\system32\ucs45.exe: UPX!
C:\WINDOWS\system32\ucsi.exe: UPX!
Files Found in all users windows Folder............
C:\WINDOWS\assest.dll: UPX!
C:\WINDOWS\daemon.dll: UPX!
C:\WINDOWS\farmmext.exe: UPX!
C:\WINDOWS\frennk.dll: UPX!
C:\WINDOWS\Nail.exe: UPX!
C:\WINDOWS\sasetup.dll: UPX!
C:\WINDOWS\svcproc.exe: UPX!
C:\WINDOWS\webdlg32.dll: UPX!
C:\WINDOWS\winsx.dll: UPX!
Finished
bye
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. april 2005 - 02:02 #16
1. Gå i Start -> Kør og skriv Services.msc

Se om du kan finde System Startup Service service på listen. Hvis du finder den - Højreklik på den og vælg Egenskaber - klik på "Stop" og vælg Starttype "Deaktiveret" - klik Anvend og OK. Luk service vinduet.

2. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for følgende linier - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mivzyaq] c:\windows\system32\lkuoko.exe
O4 - HKCU\..\Run: [x3yy] C:\WINDOWS\System32\x3yy\fklpkelj.exe
O23 - Service: System Startup Service  (SvcProc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svcproc.exe (file missing)

3. Kør HijackThis, klik på Config, klik på Misc Tools, klik på "Delete an NT service" og skriv:

SvcProc i tekstfeltet og klik på OK.

4. Gå i Start -> Kør og skriv cmd. I dos-prompten skal du nu skrive:

del C:\WINDOWS\svcproc.exe (tast Enter)

cd C:\WINDOWS (tast Enter)

nail.exe /FullRemove (tast Enter)

4. Genstart computeren og læg en frisk HijackThis log herind, sammen med en ny log fra rkfiles.

(Dette er et nyt fix, som med success er blevet brugt inden for de sidste 2 uger)