Avatar billede poldor Nybegynder
17. marts 2005 - 16:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne linjer i HTML-kode

Hej alle

Først og fremmest undskyld, hvis jeg har postet i en forkert kategori!

Problemet er følgende: http://falconbasket.dk har ca. 38.000 tomme linjer, so jeg godt kunne tænke mig at slippe af med. Er der nogen der kan hjælpe?

Evt. kan I downloade og redigere filen for derefter at lægge den ud på jeres hjemmeside eller e-mail den til redaktion@falconbasket.dk.

På forhånd tak!

/Poldor
Avatar billede poldor Nybegynder
17. marts 2005 - 16:23 #1
uheldigvis er min mail gået ned, så hvis I lægge filen på en FTP-server ville det være super!
Avatar billede milandt Nybegynder
17. marts 2005 - 16:27 #2
Jeg gider ikke sidde og slette 38.000 linier for dig - men jeg vil gerne fortælle dig hvordan du selv kan gøre det.

Åbn siden.
I din browser, vælg View Source. (IE: View > Source)
Hvis du bruger IE åbner HTML-filen nu i Notepad.
Så går du ellers bare igang med at fjerne linieskift.
Når du ikke gider mere, eller evt bliver færdig, så vælger du Save as, og gemmer filen som index.html.
Tag en backup af den gamle, og upload den nye i stedet.

Tadaa!!
Avatar billede milandt Nybegynder
17. marts 2005 - 16:30 #3
Har fået af vide af Jesper Andersen af du skal ringe til TT og spørge hvad fanden der er foregået her.. :)
Avatar billede poldor Nybegynder
17. marts 2005 - 16:32 #4
det kunne jeg så godt regne ud, at man kunne, men lige som dig, har jeg ikke lyst til at spilde mit liv med at slette linjer.
Avatar billede melange Nybegynder
17. marts 2005 - 16:34 #5
milandt << nu findes der andre måder at slette 38.000 linjer end at slette dem manuelt. Jeg tror at vores spørger efterlyser en som sider med en editor som fx Emacs og kan sin Regular Expression - for så er det en snild sag at fjerne tomme linjer.
Avatar billede poldor Nybegynder
17. marts 2005 - 16:41 #6
forkert kategori.
Avatar billede poldor Nybegynder
17. marts 2005 - 16:42 #7
- og lukker derfor...